Betaalbestand Payroll Cloud

De gebruiker op de hoogte brengen van de beschikbaarheid van een betaalbestand.

Introductie

 

Na het accorderen van de loonaangifte wordt een betaalbestand aangemaakt. Via de workflow Betaalbestand Payroll Cloud krijgt de gebruiker een e-mail met de informatie dat er een betaalbestand beschikbaar is. Deze Ter afhandeling taak zorgt ervoor dat de gebruiker de beschikking krijgt over het SEPA loonaangiftebestand. 

Voordelen:

  • Registratie verloopt digitaal.

Dossieritems insturen In- en OutSite

Kracht van workflows

 

Berichtsjablonen

 

 

Voorbereiding


  • Controleer of de workflow Betalingen al bestaat in je omgeving, dan is dit al ingericht en kun je aan de slag. Zo niet, dan kun je aan de slag met de inrichting.

Tip van de consultant


  • Op het moment dat je de inrichting hebt staan en wilt gaan testen, maak dan eerst een kopie van je omgeving. Je kunt dan ongestoord testen, zonder dat iemand daar 'last' van heeft.

Ben je gestart op basis van een template?


Ben je gestart op basis van een template omgeving, dan is de kans groot dat we alle onderstaande inrichting al voor je gedaan hebben. In dit geval kun je direct aan de slag!

Om je een indruk te geven:

 

Wat richt je in.

1. Dossieritem


Je hebt het type dossieritem Betalingen in Profit.

Voor dit dossieritem stel je het volgende in:

  • Dossieritem als vertrouwelijk markeren

Lees hier meer.

 

2. Bestemming


Je kunt voor dit type dossieritem geen bestemming opvoeren.

De bestemming van een dossieritem bepaalt in welk dossier je het item kunt insturen en raadplegen. Je kunt meerdere bestemmingen selecteren. 

Wij raden je aan om de volgende bestemmingen te selecteren:

  • Bestemming (verplicht)
  • Bestemming (optioneel)
  • Bestemming (één van deze verplicht)

Lees hier meer.

3. Workflow


Een workflow bestaat uit een opeenvolging van taken en acties. Voor dit type dossieritem raden we je aan om de workflow Betalingen na te bouwen.

Lees hier meer.

4. Kenmerkcombinatie


Voor het vastleggen van dit type dossieritem gebruiken we geen Kenmerken.

Een dossieritem heeft maximaal drie kenmerken waarin je een kenmerkwaarde kunt vastleggen. Hierdoor kun je dossieritems rubriceren en makkelijker terugvinden.

Wij raden je aan om de volgende kenmerken te gebruiken:

  • Eén combinatie zonder kenmerk met koppeling naar workflow uit vorige stap.

Lees hier meer.

 

5. In & OutSite


Voor dit type dossieritem beschik je niet over het tabblad In & OutSite.

Je kunt het type dossieritem ook in InSite en/of OutSite (klantportal) insturen. 

Op het tabblad In & OutSite geef je aan waar het type dossieritem zichtbaar is. Vervolgens geef je een omschrijving in meervoud op. 

Lees hier meer.

6. Vrije velden


Voor dit type dossieritem gebruiken we geen Vrije velden.

Je kunt een type dossieritem uitbreiden met vrije velden, zodat je bedrijfsspecifieke gegevens aan dossieritems kunt toevoegen. Je plaatst vrije velden altijd op vrije tabbladen.

Lees hier meer.

7. Profielen


Voor dit type dossieritem gebruiken we geen Profielen.

Je gebruikt profielen om voorkeurwaarden vast te leggen voor dossieritems in InSite en/of OutSite. Per type dossieritem kun je verschillende profielen toevoegen, zodat je de gebruiker kunt 'sturen' bij het aanmaken van een dossieritem in InSite of OutSite.

Lees hier meer.

8. Berichtsjabloon


Je hebt het berichtsjabloon Betaalbestand Payroll Cloud in Profit. Deze is van de berichtsoort Workflowactie.

In de eigenschappen van dit sjabloon is het veld E-mailadres en naam ingelogde gebruiker als afzender gebruiken aangevinkt.

De volgende gegevensverzamelingen zijn gekoppeld:

  • Contactpersoon ontvanger
  • Workflowtaak
  • Dossieritem
  • Bericht

Ook is er een standaardtekst ingevoerd voor het e-mailbericht.

Lees hier meer.

9. Signaal


Deze workflow wordt niet gestart door een signaal.

Met behulp van signalen kun je automatisch workflows starten.

Lees hier meer.

Beschikbare cursussen


Wil je een cursus volgen over een onderwerp van dit thema?