Contact

Persoon, afdeling of afleveradres



Introductie


De koppeling tussen een organisatie en een persoon noemen we een contact(persoon). Het bestand van contacten kent echter veel meer mogelijkheden. Zo kan een contact ook een afleveradres van een organisatie zijn of een afdeling van een organisatie. We gaan voor eenmalige vastlegging, dus een persoon kan bij meerdere organisaties toegevoegd worden als contact. Vanuit het tabblad contact krijg je bij de actie nieuw de keuze uit de drie types.


Voordelen:

  • Persoon gebruiken bij meerdere organisaties.
  • Naast persoon ook afdeling en afleveradres als type contact.
  • Adresgegevens van de organisatie worden overgenomen bij aanmaken van contact.


Contact toevoegen aan verkooprelatie

CRM in InSite



Bereid je goed voor



Voordat je direct aan de slag gaat met de inrichting is het goed dat je nadenkt over onderstaande vragen. Dit zijn bepalende keuzes voor de inrichting van het proces. Ga je dit samen oppakken met bijvoorbeeld een AFAS consultant, zorg dan dat je deze vragen goed hebt voorbereid voordat de consultant op de stoep staat.

  1. Functies
    Bepaal welke functies je wilt vastleggen bij de contactpersoon in de functietabel zodat je deze kunt gebruiken om een bepaalde doelgroep te benaderen.
  2. Toegang Outsite
    Bepaal of de persoon toegang moet krijgen tot afgeschermde delen van OutSite, dan heb je namelijk een e-mail adres nodig.
  3. Contactstromen
    Inventariseer de verschillende contactstromen die je hebt bij een organisatie. Bijvoorbeeld een aanmaning kan naar een ander contactpersoon gaan dan de verkoopfactuur. 


Tip van de consultant



Vul de contactpersonen zo compleet mogelijk in, dus ook met de aanvullende velden van de persoon. 


Welke functionaliteit krijg je in


Profit



InSite


  • Aanmaken contactpesoon






Wat richt je in.

1. Functie



De vrije tabel met functies. We hebben er al een aantal gevuld. Loop deze door en voeg er toe. Gebruik het geblokkeerd vinkje als je de functie niet wilt gebruiken.

Lees hier meer.

2. Persoon



Het meest gebruikte type contact is de contactpersoon. Vul ook de aanvullende velden van de persoon in als je ook gegevens wilt vastleggen over bankrekening en geboortedatum.

Lees hier meer.

3. Afdeling



Naast een persoon kun je ook een afdeling als contact toevoegen. Hierdoor is het mogelijk om bijvoorbeeld goederen naar een afdeling te sturen.

Lees hier meer.

4. Afleveradres



Het derde type contact wat je tegen kunt komen is het afleveradres. Deze gebruik je bijvoorbeeld om goederen af te leveren in een magazijn dat op een andere locatie is gevestigd.

Lees hier meer.

5. Standaard inrichting



(checklist)

Controleer de standaard meegeleverde basisinrichting aan de hand van onderstaande rubrieken.

  • Autorisatie gecontroleerd
  • Rapportlay-out volledig
  • Berichtsjabloon in orde
  • Dashboard actief
  • Workflow gecontroleerd
  • Signalen gedeblokkeerd
  • Proces in testomgeving doorlopen


Conversie


Nadat je de inrichting hebt gedaan, moet je er nog voor zorgen dat de data in Profit komt te staan. Hoe je om gaat met conversiewerkzaamheden lees je hier.

Wat



Beschrijving



Advies



1. Organisaties

Een contact maak je aan op een organisatie.

Voer deze op of importeer deze bij grote aantallen.

2. Personen

Een contactpersoon wordt opgeslagen als persoon in de database. Een bestaand persoon kan je ook koppelen aan de organisatie.

Voer deze op of importeer deze bij grote aantallen.

Dit vind je nu al standaard in Profit


We helpen je graag op weg met de standaarden die wij alvast voor je gemaakt hebben. Zo kan je sneller aan de slag. De standaarden zijn voor alle klanten beschikbaar.



Beschikbare cursussen


Wil je een cursus volgen over een onderwerp van dit thema?