Contractwijziging

Andere afspraken vastleggen.



Introductie


Het aanpassen van het contract van je medewerker doe je via een muterende workflow voor de contractwijziging. Binnen de workflow heb je drie statussen, in behandeling, goedgekeurd en afgekeurd. Er worden geen kenmerken gebruikt. Zodra de workflow is gestart krijgt deze de status in behandeling.

Binnen de workflow zijn drie speciale acties te gebruiken. Opnieuw insturen contractwijziging, registreren contractwijziging en afkeuren contractwijziging. Door deze acties worden de gegevens wel of niet verwerkt in Profit. 

De bevestigingsbrief van de wijziging kun je aan het profiel toevoegen en digitaal laten ondertekenen. 


Voordelen:

  • Proces digitaal vanuit de manager.
  • Controle door de afdeling personeelszaken.
  • Bevestigingsbrief digitaal te ondertekenen.


Gecombineerde wijziging

Ingangsdatum bij wijziging



Bereid je goed voor


Voordat je direct aan de slag gaat met de inrichting is het goed dat je nadenkt over onderstaande vragen. Dit zijn bepalende keuzes voor de inrichting van het proces. Ga je dit samen oppakken met bijvoorbeeld een AFAS consultant, zorg dan dat je deze vragen goed hebt voorbereid voordat de consultant op de stoep staat.

  • Bepaal goed of het nodig is om deze functionaliteit te gebruiken. Moeten er velden op de contractregel gewijzigd worden? Of is bijvoorbeeld een functiewijziging al voldoende?
  • Bepaal hoe de workflow moet lopen. Standaard inrichting: beoordeling HRM -> Beoordeling SA -> Bevestiging naar de medewerker.
  • Maak het profiel voor het aanmaken van de wijziging compleet met het document dat digitaal ondertekend kan worden.

Tip van de consultant


In het administratieve proces is de manager onmisbaar. Het wijzigen van het contract met daarbij de juiste ingangsdatum wordt gestart door de manager van de medewerker.


Welke functionaliteit krijg je in


InSite


  • Contract wijziging







Wat richt je in.

1. InSite



Als manager heb je toegang tot al je medewerkers. Alle werkzaamheden doe je binnen je HRM-portaal. Dus wijzigen van contract ook. 

2. Document



Het document of brief die bij de actie hoort is gekoppeld aan het profiel. 

Na de goedkeuring wordt deze via een nieuwe workflow aangeboden om deze om te zetten naar PDF-formaat en digitaal te ondertekenen.


Conversie


Nadat je de inrichting hebt gedaan, moet je er nog voor zorgen dat de data in Profit komt te staan. Hoe je om gaat met conversiewerkzaamheden lees je hier.

Dit vind je nu al standaard in Profit


We helpen je graag op weg met de standaarden die wij alvast voor je gemaakt hebben. Zo kan je sneller aan de slag. De standaarden zijn voor alle klanten beschikbaar.


Ga je nu starten met een nieuwe omgeving?


Als je vandaag gaat starten met een nieuwe omgeving die door ons wordt aangemaakt dan werk je met een template omgeving. Dit is een omgeving die naast de Profit-inrichting specifieke brancheonderdelen mee heeft gekregen. In deze omgeving hebben we bovenop de standaard Profit-onderdelen alvast inrichting voor je gedaan. Bijvoorbeeld aanvullende type dossier/workflows, declaratieprofielen, signalen, InSite-inrichting, autorisatie en weergaven.