Cursusmanagement

Opleiding voor personeel en klanten.



Introductie


Cursusmanagement kun je op verschillende manieren inzetten. Het opleiden van eigen personeel, het opleiden van bestaande klanten en anonieme inschrijving. Ook evenementmanagement is een onderdeel. Elk evenement waar je deelnemers op wilt vastleggen past binnen dit thema. Uiteraard verloopt het proces bij voorkeur volledig digitaal. Het proces doorloopt de stappen van inschrijven, volgen, factureren en evalueren. Een cursus kan bestaan uit één of meerdere sessies, wordt gehouden op een bepaalde locatie en wordt verzorgd door een docent. Om de inschrijving op bepaalde cursussen te stimuleren is het ook mogelijk om met kortingsvouchers te werken. Is de volgorde van de te volgen cursussen van belang ,dan is het inrichten van een cursustraject aan de orde.


Voordelen:

  • Proces van inschrijven, volgen, factureren en evalueren is volledig digitaal.
  • Anonieme inschrijving is mogelijk.
  • Ook inschrijvingen bij een volle cursus vastleggen, zodat je extra cursus kunt plannen.


Lees meer over onderstaande deelthema's


1. Inschrijven / Volgen


Het aanmelden voor een cursus of evenement kan zowel via Profit, InSite en OutSite worden gedaan. 

Naast het inschrijven heb je de mogelijkheid om de deelnemer te verplaatsen of de deelnemer af te melden voor een cursus of evenement. Van deze acties kan de deelnemer automatisch een bevestiging per mail ontvangen.

Als je de inschrijving hebt gedaan en de bevestiging ontvangen krijg je ongeveer één week voor de sessie datum een herinneringsmail zodat je jezelf kunt voorbereiden. 

Op de dag zelf wordt je present gemeld.

2. Factureren


Uiteraard moeten de gevolgde cursussen gefactureerd worden aan de deelnemers. 

In de meest ideale situatie doe je dit direct na afloop van de gevolgde cursus.

Of als alternatief aan het eind van de week waarin de cursus werd gegeven. 

3. Evalueren


Als de cursus of evenement is afgelopen kun je deze evalueren.  Voor de medewerkers kan dat via InSite en voor de externe deelnemers kan dat via OutSite op de klantportal. 

Maak voor de volledigheid een mail na afloop van de cursus of evenement waarin je nogmaals wijst op het invullen van de evaluatie.

4. Cursusbeheer portaal

De backoffice van de cursussen wordt gevormd door de cursusbeheer portaal. 

Daar komen alle inschrijvingen,  de vragen van de docenten in de portal terecht. 

Ook het opmaken en publiceren van nieuwe cursuspagina's is via het portaal te realiseren.



5. Docenten portaal

Als docent wil je zien hoe je cursus is beoordeeld door de deelnemers. 

Ook kun je zelf een beoordeling invullen om de kwaliteit van de cursus te verbeteren. 

Ook kun je een vraag stellen over de cursus, die bij de cursusbeheerders via een workflow terecht komt.



Beschikbare cursussen

Wil je een cursus volgen over een onderwerp van dit thema?