Communiceren met het elektronische postkantoor van de overheid.
Digipoort is het elektronische postkantoor van de overheid voor de communicatie tussen de overheid en bedrijven. Voor het gebruik van een overheidscertificaat met Digipoort moet je beschikken over een geldig 'PKI-Overheid-Certificaat' .
Je kunt gebruik maken van de AFAS Digipoort Service (ADS). Hiermee kun je de volgende aangiften elektronisch insturen:
AFAS Digipoort Service | Digipoort-certificaat importeren |
Als je een eigen Digipoort-certificaat wilt gebruiken om de aangifte elektronisch te versturen, dan moet je zelf een Digipoort-certificaat aanschaffen en inrichten.
Vraag een certificaat aan bij een dienstverlener.
Houdt bij het aanvragen van een Digipoort-certificaat rekening met het volgende:
Open het communicatieprofiel voor Digipoort en voeg het certificaat toe. Je moet ook een verlengd certificaat op de onderstaande manier toevoegen. Je hoeft oude certificaten niet te verwijderen.
Let op:
De communicatie voor Digipoort loopt via poort 443.
Voor WUS 2.0 worden de volgende URL's gebruikt
Lees hier meer.
(checklist)
Controleer de standaard meegeleverde basisinrichting aan de hand van onderstaande rubrieken.
Wat
| Beschrijving
| Advies
|
---|---|---|
1. Certificaat verlengen | Als je een certificaat verlengt moet je het verlengde certificaat in Profit toevoegen als nieuw certificaat. | Als je gebruik maakt van het Groteberichtenkanaal dan moet je het oude certificaat afmelden bij Logius. |