Evenementen vrijwilligers

Van registratie tot facturatie. 

 

Introductie

 

Voor de vrijwilligers die willen deelnemen aan diverse activiteiten kun je jezelf direct inschrijven voor een toekomstig evenement. 

Denk hierbij aan het vastleggen van het evenement, locaties, begeleiders inplannen tot aan het inschrijven van de deelnemers. De vrijwilliger schrijft zichzelf in middels het vrijwilligersportaal.

Wanneer je een vergoeding vraagt voor deelname aan het evenement, dan is ook het facturatieproces volledig ingericht. Er is een factuurlay-out aanwezig die rekening houdt met jouw logo en adresgegevens. De financiële mutaties kunnen direct worden verwerkt, doordat de journalisering al volledig is ingericht.  

Voordelen:

  • Alles papierloos en volledig in OutSite.
  • Locaties zichtbaar.
  • Inzicht in evenementen waar je bij bent geweest.

 

Dossieritems vastleggen

 

Maak je eerste workflow

 

Sitebeheer

 

Voorbereiding


  • Controleer of de OutSite-portal vrijwilligersportal al bestaat in je omgeving, dan is dit al ingericht en kun je direct de weblocatie koppelen. Zo niet, dan kun je aan de slag met de inrichting.

Tip van de consultant


  • Als je de vrijwilligers een vergoeding betaalt, dan maak je de vrijwilliger aan als medewerker en loopt de uitbetaling van de vergoeding via Profit Payroll.
  • Als de vrijwilliger moet kunnen inloggen in InSite, dan moet je de vrijwilliger vastleggen als medewerker.
  • Op het moment dat je de inrichting hebt staan en wilt gaan testen, maak dan eerst een kopie van je omgeving. Je kunt dan ongestoord testen, zonder dat iemand daar 'last' van heeft.

Ben je gestart op basis van een template?


Ben je gestart op basis van een template omgeving, dan is de kans groot dat we alle onderstaande inrichting al voor je gedaan hebben. In dit geval kun je direct aan de slag!

Om je een indruk te geven:

 

Wat richt je in.

OutSite-portal met evenementen voor vrijwilligers

Met behulp van onderstaande stappen creëer je een OutSite-portal. Gebruik een kopie  van een bestaande meegeleverde site en zorg voor een mooie opmaak. Omdat het een portal betreft waarop je klanten laat inloggen is het mooi om dezelfde stijl als de website te kiezen.

1. OutSite


Maak een nieuwe OutSite site door een bestaande over te nemen en aan te vullen. 

Lees hier meer.

2. Autorisatie


Voor een portal wil je altijd werken met ingelogde gebruikers. Ingelogde gebruikers krijgen toegang tot afgeschermde pagina's van de vrijwilligersportal.

Lees hier meer.

3. Alle evenementen


De vrijwilliger kan zijn eigen gegevens onderhouden en bepalen voor welke onderdelen hij/zij zich wil inzetten.

Hier kan ook het wachtwoord voor het inloggen gewijzigd worden.

4. Gevolgde evenementen


Hier kun je zien aan welke activiteiten er is meegedaan.

5. Locatie informatie

 


Alle informatie over de locaties, met openingstijden.

6. Evaluaties

 


Van een aantal evenementen wil de organisatie graag jouw mening weten. Deze evaluaties zijn waardevol en geven de organisatie de mogelijkheid om verbetering door te voeren.

Dossieritem met workflow


Binnen de portal worden verschillende workflows gekoppeld aan het vrijwilligersdossier type. Bij de verschillende acties krijg je een bevestiging met een directe link naar het ingestuurde onderdeel. Zo blijf je eenvoudig op de hoogte van de voortgang.

1. Neem contact op


De mogelijkheid om je vraag te stellen aan onze organisatie.

 

Documentsjabloon

Om informatie te kunnen delen gaan we in deze stap een documentsjabloon toevoegen. Voordeel hiervan is dat je bij de inrichting instelt wie deze documenten mag aanmaken en goedkeuren. Na publicatie komen de documenten automatisch in het nieuwsoverzicht. 

Op deze site gebruiken we geen documentsjabloon, maar wil je deze functionaliteit wel gebruiken volg dan de volgende stappen.

1. Documentsjabloon


Je voegt het documentsjabloon toe in Profit.

Voor dit sjabloon stel je het volgende in:

  • Beschikbaar op OutSite
  • Toelichting
  • Bestand koppelen
  • Dossieritem als vertrouwelijk markeren
  • Workflow document beoordelen

Lees hier meer.

2. Autorisatie


Voor ieder documentsjabloon kun je aangeven wie deze mag aanmaken, beoordelen en lezen. Voor dit documentsjabloon adviseren wij:

  • Lezers - Medewerker
  • Auteurs - Autorisatiegroep [  ]
  • Beoordelaars - Autorisatiegroep [  ]

Lees hier meer.

3. Activeren


Als je het documentsjabloon zichtbaar maakt in OutSite moet je dit sjabloon activeren in de eigenschappen van de site waarin je dit wilt gebruiken.

Lees hier meer.

Inrichting van je site

We hebben nu een mooie workflow en documentsjabloon beschikbaar. Nu komt de laatste, maar zeker belangrijke stap: we moeten toffe pagina's maken waarop dit allemaal samenkomt. Je begint met het maken van een portalpagina. Dit is een blanco pagina waarop je alle eerder gemaakte inrichting laat samenkomen. Deze wordt het visitekaartje van het bedrijf.
Denk hierbij aan het tonen van nieuwsberichten, maar ook het tonen van lopende aanvragen of een knop waarmee je nieuwe aanvragen kunt insturen. 

1. Portalpagina


Deze pagina wordt je visitekaartje van het bedrijf. Hier gaan alle eerder ingerichte onderdelen samenkomen. Probeer goed na te denken wat je als organisatie wilt uitstralen!

Lees hier meer.

2. Overzichten maken


Bij het aanmaken van een dossieritem of documentsjabloon heeft Profit al een overzicht voor je aangemaakt waarin alle aanvragen of documenten getoond worden.

In dit geval raden we aan om een extra overzicht te maken waarin alle openstaande aanvragen te zien zijn. 

Lees hier meer.

3. Plaatsen op je site


Je hebt nu een mooie pagina, waarop alles te vinden is over de vrijwilliger. Laatste stap is om deze natuurlijk ergens in het menu te zetten of op een andere manier te zorgen dat vrijwilliger deze pagina weten te vinden!

Lees hier meer.

Beschikbare cursussen


Wil je een cursus volgen over een onderwerp van dit thema?