Familie beheren

Wie is jouw contact in geval van NOOD?

Introductie

 

Je familie ofwel het thuisfront maakt deel uit van je vastgelegde gegevens binnen de organisatie. Deze gegevens worden gebruikt om door te geven aan de pensioenverzekeraar en eventueel aanvullende verzekeringen.

Je muteert deze gegevens uiteraard zelf. Het overlijden van een partner, de geboorte van de kinderen. Uiteraard leg je ook het contact vast die, in geval van nood, gebeld moet worden.

Neem het invullen van de familie mee in je onboardings proces, zodat je de gegevens snel compleet hebt.

Voordelen:

  • Je bent zelf verantwoordelijk.
  • De workflow loopt standaard langs personeelszaken.
  • Gehele proces zit in InSite.

Familie in InSite

 

Voorbereiding


  • Bepaal en controleer vooraf of de workflow langs de juiste afdeling gaat.
  • Zorg ervoor dat alle medewerkers de gegevens compleet invullen.

Tip van de consultant


Het vinden van het juiste contact in geval van nood is vaak stressvol. Zorg ervoor dat de medewerkers regelmatig gewezen wordt op het juist en up-to-date houden van deze gegevens.

 

Welke functionaliteit krijg je in

InSite


  • Familie beheren

Wat richt je in.

1. Profiel


 

Het type profiel is bepalend voor de aanvullende inrichting van het profiel.

Welke workflow, beoordelingsprofiel, proefberekening of welke aanvullende gegevens je nog meer wilt muteren.

Binnen een profiel leg je de voorkeurwaarde van de velden vast, zodat de invoer vereenvoudigd wordt.

Daarnaast geeft het profiel de mogelijkheid om velden niet zichtbaar op te nemen, zodat voor de vastlegging alleen de benodigde velden ingevoerd moeten worden.

Lees hier meer.

2. Autorisatie


 

Zorg ervoor dat de pagina's voor het beheren van de familie door middel van autorisatie zijn toegewezen aan alle medewerkers.

De medewerker is zelf verantwoordelijk. 

3. Workflow


 

(optioneel)

Na het vastleggen van de gegevens wordt er een workflow gestart. Deze is standaard ingericht, maar kun je eventueel aanpassen als het proces anders is dan de standaardflow. 

Lees hier meer.

4. Standaard inrichting


 

(checklist)

Controleer de standaard meegeleverde basisinrichting aan de hand van onderstaande rubrieken.

  • Autorisatie gecontroleerd
  • Rapportlay-out volledig
  • Berichtsjabloon in orde
  • Dashboard actief
  • Workflow gecontroleerd
  • Signalen gedeblokkeerd
  • Proces in testomgeving doorlopen

Conversie


Nadat je de inrichting hebt gedaan, moet je er nog voor zorgen dat de data in Profit komt te staan. Hoe je om gaat met conversiewerkzaamheden lees je hier.

Wat


 

Beschrijving


 

Advies


 

1. Medewerker

Je kunt alleen familie koppelen aan een medewerker. Je zult dus eerst de medewerker opgevoerd moeten hebben.

Bij kleine aantallen kun je kiezen voor handmatige invoer. Bij grote aantallen is importeren gewenst.

Dit vind je nu al standaard in Profit


We helpen je graag op weg met de standaarden die wij alvast voor je gemaakt hebben. Zo kan je sneller aan de slag. De standaarden zijn voor alle klanten beschikbaar.

Ga je nu starten met een nieuwe omgeving?


Als je vandaag gaat starten met een nieuwe omgeving die door ons wordt aangemaakt dan werk je met een template omgeving. Dit is een omgeving die naast de Profit-inrichting specifieke brancheonderdelen mee heeft gekregen. In deze omgeving hebben we bovenop de standaard Profit-onderdelen alvast inrichting voor je gedaan. Bijvoorbeeld aanvullende type dossier/workflows, declaratieprofielen, signalen, InSite-inrichting, autorisatie en weergaven.

Wat


 

Type


 

Beschrijving


 

Aanmaken familie

Profiel

Het profiel wordt standaard meegeleverd en alle velden zijn in te vullen en voorzien van de juiste opmaak.

 

Beschikbare cursussen


Wil je een cursus volgen over een onderwerp van dit thema?