Fiscale stappenflow

Het hele aangifteproces in één workflow.

Introductie

 

Met behulp van de specifieke stappenflow voor Fiscaal, die standaard wordt meegeleverd, beheers je het hele proces van de aangifte. Voor elke stap die wordt doorlopen kan iemand anders verantwoordelijk zijn.

Voordelen:

  • Standaard negen meegeleverde taken.
  • Per taak te koppelen aan een medewerker.
  • Zelf een schema per cliëntengroep inrichten.

Voorbereiding


  • Je kunt per cliëntengroep een workflowschema koppelen.  Zorg dat je weet welke workflowstappen je voor welke groepen wilt doorlopen zodat je weet hoeveel verschillende schema's je moet toevoegen.

Tip van de consultant


Wil je meer vrijheid bij het inrichten van je eigen fiscale workflowstappen, gebruik dan de muterende fiscale workflow. Deze fiscale workflow is beschikbaar in de workflow-editor. Hierdoor is het mogelijk om aanpassingen te doen aan de uitgeleverde standaard stappenflow voor fiscaal.

Welke functionaliteit krijg je in

Wat richt je in.

1. Workflowtaak


 

Profit levert standaard workflowtaken mee. Je kunt geen nieuwe taken aanmaken of bestaande taken verwijderen.

Lees hier meer.

2. Workflowschema


 

Omdat niet elk kantoor alle stappen van de aangifte in de stappenflow wil doorlopen kun je deze zelf per cliëntengroep inrichten. Deze stappenflow koppel je aan de cliëntengroep. Ook kun je per taak aangeven welk(e) type medewerker(s) verantwoordelijk is/zijn voor een taak.

Lees hier meer.

3. Workflowkoppeling


 

Het komt voor dat binnen organisaties voor verschillende groepen van fiscale klanten een andere manier voor het verwerken van de aangiften wordt gehanteerd. Je kunt per cliëntengroep een workflowschema koppelen.

Lees hier meer.

 

4. Actualiseren workflowstatus


 

 

Het kan voorkomen dat de status van de aangifte van cliënten niet goed staat, dit kan ontstaan doordat: 

  • een cliëntengroep aan een andere stappenflow wordt gekoppeld.
  • een workflow stap is verwijderd of toegevoegd.
  • gegevens van buitenaf zijn geïmporteerd.

Je kunt de status van de cliënten corrigeren (actualiseren).

Lees hier meer.

 

5. Standaard inrichting


 

(checklist)

Controleer de standaard meegeleverde basisinrichting aan de hand van onderstaande rubrieken.

  • Autorisatie gecontroleerd
  • Rapportlay-out volledig
  • Berichtsjabloon in orde
  • Dashboard actief
  • Workflow gecontroleerd
  • Signalen gedeblokkeerd
  • Proces in testomgeving doorlopen

Dit vind je nu al standaard in Profit

 

We helpen je graag op weg met de standaarden die wij alvast voor je gemaakt hebben. Zo kan je sneller aan de slag. De standaarden zijn voor alle klanten beschikbaar.

Beschikbare cursussen


Wil je een cursus volgen over een onderwerp van dit thema?