Verzuim

Arbodienst communicatie.

Introductie

 

Indien je gebruik maakt van een arbodienst uit onderstaande tabel is het mogelijk de gegevens digitaal uit te wisselen. Het proces is echter per arbodienst verschillend. Door de communicatie op de achtergrond automatisch te laten verlopen heb je geen extra werk. Het inrichten van een signaal die de communicatie controleert is onmisbaar.

Voordelen:

  • Eenmalige inrichting.

Voorbereiding


  • Verzamel contactgegevens van de instantie en het aansluitnummer.

Tip van de consultant


Nadat je de instantie hebt aangemaakt, kun je deze gebruiken bij elke werkgever.

 

Welke functionaliteit krijg je in

Profit


  • Instantie

Beschikbare koppelingen


Hieronder staat de lijst met instanties waar op dit moment een aanlevering voor bestaat. Je kunt direct zien welke onderdelen er beschikbaar zijn. Door op de naam van de instantie te klikken kom je op de pagina waar de inrichting van de specifiek staat beschreven.

Instantie


 

Aanlevering 


 

Profiel


 

Betaling


 

ArboNed

Digitaal

Communicatie met ArboNed (CAR)

 

Arbo Unie

Digitaal

Communicatie met ArboUnie (ARB)

 

ArboVitale

Digitaal

Communicatie met Zorg van de Zaak (CZZ)

 

MeatisArdyn

Digitaal

Communicatie met Zorg van de Zaak (CZZ)

 

UWV

Digitaal

Communicatie met Integratie Service (CIS)

 

Zorg van de Zaak

Digitaal

Communicatie met Zorg van de Zaak (CZZ)

 

 

Wat richt je in.

1. Instantie


 

Om de instellingen op de instantie te kunnen vastleggen moet je de instantie eerst opvoeren.

Lees hier meer.

2. Communicatieservice


 

Op het algemeen tabblad van de eigenschappen van de omgeving bepaal je de communicatieomgeving en met welk digipoort certificaat je wilt werken. Uiteraard is het voordeliger om dit via de service van AFAS te laten lopen, want daardoor spaar je de kosten van het certificaat uit.


Let op: 

Bij gebruik van het AFAS certificaat moet het profiel Communicatie met Integratie Service (CIS) gedeblokkeerd  zijn. 

Lees hier meer.

3. Communicatieprofiel


 

Voor communicatie met de arbodiensten  moet je het juiste profiel deblokkeren.

Kijk hiervoor in bovenstaande tabel.

4. Geplande taak


 

(optioneel)

Voor het automatisch verzenden en ontvangen van communicatieberichten maak je een geplande taak aan. Standaard leveren we deze geplande taak uit voor het uitvoeren in de ochtend, middag en avond. 

Lees hier meer.

5. Betaling


 

(optioneel)

Voor de betaling aan de instantie vul je de gegevens in op het tabblad betaling van de instantie.

Lees hier meer.

6. Standaard inrichting


 

(checklist)

Controleer de standaard meegeleverde basisinrichting aan de hand van onderstaande rubrieken.

  • Autorisatie gecontroleerd
  • Rapportlay-out volledig
  • Berichtsjabloon in orde
  • Dashboard actief
  • Workflow gecontroleerd
  • Signalen gedeblokkeerd
  • Proces in testomgeving doorlopen

Dit vind je nu al standaard in Profit


We helpen je graag op weg met de standaarden die wij alvast voor je gemaakt hebben. Zo kan je sneller aan de slag. De standaarden zijn voor alle klanten beschikbaar.

Beschikbare cursussen


Wil je een cursus volgen over een onderwerp van dit thema?