Integraties HRM/Payroll en ERP

Eén systeem betekent integraties tussen de modules!

Visie

Volgens onze visie werken we zoveel mogelijk geïntegreerd. Dit leidt tot een afname van fouten, minder administratief werk en kostenbesparing. Daarnaast hoef je geen complexe koppelingen te bouwen, op meerdere plekken in te loggen of je informatie uit meerdere applicaties te halen.

Wanneer je werkt of gaat werken met de software van AFAS heb je in hoofdlijnen twee opties:

    1. Het gebruik van onze HRM & Payroll-software.
    2. Het gebruik van onze volledig geïntegreerde ERP-totaaloplossing.

Wanneer je gebruikt maakt van optie 2, volledig ERP, is er sprake van verschillende integraties. Denk bijvoorbeeld aan de loonjournaalpost die vanuit de salarisverwerking automatisch in Financieel terechtkomt of de betaling van de loonheffing vanuit Payroll door de crediteur belastingdienst in Financieel.

Deze integraties tussen de verschillende softwareonderdelen leveren we standaard voor je uit, maar het is wel belangrijk om stil te staan bij de invulling hiervan voor jullie als organisatie.

Uitgangspunten:

  • Automatisering door middel van integratie: nooit gegevens meerdere keren vastleggen.
  • Eén bron van informatie en data.

Integraties

Belangrijke integraties

  • Kostenplaats & kostendrager – De verbijzondering vanuit Financieel naar HRM & Payroll.
  • Rekeningschema – Het gebruik van het grootboekschema binnen Financieel en de loonjournaalpost.
  • Betaling(en) aan instantie(s) – De afdracht van o.a. de loonheffing en de pensioenpremie.

Overige integraties

  • Loonkosten naar project – Automatische journalisering van loonkosten naar projecten.
  • Urensoorten – urensoorten vanuit de projectenmodule die gebruikt worden voor o.a. verlof en verzuim.