Database up-to-date?
Het beëindigen van de klantrelatie wil je ook nog administratief vastleggen. Het verwijderen van de data is niet aan de orde, want dan raak je belangrijke statistische informatie kwijt. We gaan daarom de relatie blokkeren. Hierdoor zijn de gegevens wel beschikbaar, maar zie je ze niet standaard in de weergave. Het voordeel van deze methode is dat als de klant of leverancier toch weer in beeld komt je de gegevens kunt deblokkeren en dan is alle historie is nog aanwezig. Voor het registreren van de relaties van het type persoon zijn alleen aanvullende eisen waar je aan moet voldoen voor de AVG.
Voordat je direct aan de slag gaat met de inrichting is het goed dat je nadenkt over onderstaande vragen. Dit zijn bepalende keuzes voor de inrichting van het proces. Ga je dit samen oppakken met bijvoorbeeld een AFAS consultant, zorg dan dat je deze vragen goed hebt voorbereid voordat de consultant op de stoep staat.
Probeer de data van de klanten up-to-date te houden door de relaties waar je geen zaken meer mee doet te blokkeren.
Bij het verwijderen van een medewerker moet je je realiseren dat de gebruiker en de persoon blijft bestaan.
Lees hier meer.
(checklist)
Controleer de standaard meegeleverde basisinrichting aan de hand van onderstaande rubrieken.