Digitaal aan elkaar verbonden.
Met een OutSite leveranciersportal ben je in staat om de leveranciers zelf toegang en inzicht te geven in de staat van alle inkoopoffertes. Ze kunnen zelf de gegevens up-to-date houden en reageren op openstaande offerteaanvragen. Via contact is het mogelijk dat de leverancier een vraag stelt. Op elke offerteaanvraag kun je als leverancier actie ondernemen.
Dossieritems insturen In-en OutSite | Kracht van workflows |
Voordat je direct aan de slag gaat met de inrichting is het goed dat je nadenkt over onderstaande vragen. Dit zijn bepalende keuzes voor de inrichting van het proces. Ga je dit samen oppakken met bijvoorbeeld een AFAS consultant, zorg dan dat je deze vragen goed hebt voorbereid voordat de consultant op de stoep staat.
Met behulp van onderstaande stappen creëer je een OutSite-portal. Gebruik een kopie van een bestaande meegeleverde site en zorg voor een mooie opmaak. Omdat het een portal betreft waarop je externe leveranciers laat inloggen is het mooi om voor dezelfde stijl als de website te kiezen.
Maak een nieuwe OutSite-site door een bestaande over te nemen en aan te vullen.
Lees hier meer.
Voor een portal wil je altijd werken met ingelogde gebruikers. Ingelogde gebruikers krijgen toegang tot afgeschermde pagina's met eigen gegevens.
Lees hier meer.
De leverancier kan zijn eigen gegevens onderhouden en bepalen welke contacten er toegang krijgen tot deze portal.
Om aan het verzoek van de offerteaanvraag te voldoen kun je direct een offerte indienen.
Inzage in je eigen dossier met gelijk de mogelijkheid om relevante informatie toe te voegen.
Op de portal wil je ook een aantal standaard workflows gebruiken voor algemene communicatie.
Binnen de portal worden verschillende type dossieritems gebruikt.
Deze wordt gebruikt om de offerte in te dienen op de uitstaande offerteaanvraag.
Wil je documenten toevoegen aan je digitale dossier als leverancier, dan gebruik je dit. Er is wel een controle voordat het bestand definitief wordt toegevoegd.
Als er iets niet goed verlopen en de leverancier wil dit kenbaar maken.
Een prachtige kans om te gebruiken voor procesverbetering.
Soms is een klacht niet de juiste benaming en heeft de leverancier gewoon een vraag.
Om informatie te kunnen delen gaan we in deze stap een documentsjabloon toevoegen. Voordeel hiervan is dat je bij de inrichting instelt wie deze documenten mag aanmaken en goedkeuren. Na publicatie komen de documenten automatisch in het nieuwsoverzicht.
Op deze site gebruiken we geen documentsjabloon, maar wil je deze functionaliteit wel gebruiken volg dan de volgende stappen.
Je voegt het documentsjabloon toe in Profit.
Voor dit sjabloon stel je het volgende in:
Lees hier meer.
Voor ieder documentsjabloon kun je aangeven wie deze mag aanmaken, beoordelen en lezen. Voor dit documentsjabloon adviseren wij:
Lees hier meer.
Als je het documentsjabloon zichtbaar maakt in OutSite moet je dit sjabloon activeren in de eigenschappen van de site waarin je dit wilt gebruiken.
Lees hier meer.
We hebben nu een mooie workflow en documentsjabloon beschikbaar. Nu komt de laatste, maar zeker belangrijke stap: we moeten toffe pagina's maken waarop dit allemaal samenkomt. Je begint met het maken van een portalpagina. Dit is een blanco pagina waarop je alle eerder gemaakte inrichting laat samenkomen. Deze wordt het visitekaartje van het bedrijf.
Denk hierbij aan het tonen van nieuwsberichten, maar ook het tonen van lopende aanvragen of een knop waarmee je nieuwe aanvragen kunt insturen.
Deze pagina wordt het visitekaartje van je bedrijf. Hier gaan alle eerder ingerichte onderdelen samenkomen. Probeer goed na te denken wat je als afdeling wilt uitstralen!
Lees hier meer.
Bij het aanmaken van een dossieritem of documentsjabloon heeft Profit al een overzicht voor je aangemaakt waarin alle aanvragen of documenten getoond worden.
In dit geval raden we aan om een extra overzicht te maken waarin alle openstaande aanvragen te zien zijn.
Lees hier meer.
Je hebt nu een mooie pagina, waarop alles te vinden is over de offerteaanvraag. Laatste stap is om deze natuurlijk ergens in het menu te zetten of op een andere manier te zorgen dat leveranciers deze pagina weten te vinden!
Lees hier meer.