Organisatie

Gekoppeld aan?

Introductie

 

Het hoogste niveau binnen CRM is de organisatie of persoon. Daaronder zit gekoppeld de verkooprelatie, inkooprelatie, werkgever, cliënt Vpb, inspectie, instantie en administratie. Binnen Profit gaan we voor eenmalige vastlegging, waardoor velden als postadres en adres op de organisatie worden bijgehouden. Wijzigt er dan een adres, dan is het adres gelijk in alle gekoppelde entiteiten aangepast. Door de organisatie te koppelen aan de werkgever en de administratie is het onderhouden van communicatiegegevens mogelijk via CRM. De velden van de organisatie worden gebruikt op factuur- en aanmaningsrapporten.

Voordelen:

  • Dubbele relaties kun je eenvoudig samenvoegen.
  • Organisaties voor alle administraties binnen de omgeving beschikbaar.
  • Vrije verbanden beschikbaar voor bijvoorbeeld het vastleggen van een branchevereniging.

Verkooprelatie/debiteur

CRM in InSite

 

Bereid je goed voor



Voordat je direct aan de slag gaat met de inrichting is het goed dat je nadenkt over onderstaande vragen. Dit zijn bepalende keuzes voor de inrichting van het proces. Ga je dit samen oppakken met bijvoorbeeld een AFAS consultant, zorg dan dat je deze vragen goed hebt voorbereid voordat de consultant op de stoep staat.

  1. Verband
    Bepaal of er naast het standaard contact(persoon) verband nog andere verbanden gebruikt worden binnen je organisatie.
  2. Relatiebestand
    Maak een onderverdeling in je relatiebestand tussen organisaties en personen.

Tip van de consultant


Gebruik voor het opvoeren van een relatie bij voorkeur InSite, omdat je de profielen voor de invoer volledig kunt sturen en toespitsen op je eigen organisatie. Wil je het opvoeren in Profit doen, houd dan rekening met onderstaande.

Door bij het opvoeren van de gekoppelde entiteit het vinkje aanvullende velden vullen aan te zetten kun je gelijk de organisatievelden invoeren.


Let op:

Dit kan alleen tijdens het toevoegen in Profit.

Welke functionaliteit krijg je in

Wat richt je in.

1. Autonummering


 

De nummering van de organisatie en personen gaat automatisch. Bij de instellingen van de omgeving staat standaard ingesteld dat de personen en organisaties in dezelfde reeks zitten. 

Lees hier meer.

2. KvK / Graydon


 

Bij het aanmaken van een Nederlandse organisatie kun je gegevens overnemen van de KvK, je hoeft deze dan niet handmatig in te vullen. 

Bij het aanmaken van een Belgische organisatie kun je gegevens overnemen van Graydon. Lees hier meer.

De bovenstaande onderdelen hoef je niet in te richten, maar er is één uitzondering. Bij een omgeving met de activeringen Nederland (functionaliteit) en België (functionaliteit) moet je per aanmaakprofiel bepalen of je wilt zoeken bij het KvK of Graydon. Dit geldt voor aanmaakprofielen van organisaties, inkoop- en verkooprelaties.

Lees hier meer.

3. Branche


 

Door aan een organisatie een branche te koppelen krijg je inzicht in je klantenbestand.

De tabel is gevuld, maar je kunt zelf gegevens toevoegen.

Lees hier meer.

4. Onderdeel van


 

Heb je te maken met relaties die een onderdeel zijn van een inkoopcombinatie of speciale groep, dan kun je het veld onderdeel van gebruiken.

Lees hier meer.

5. Verband


 

Naast het onderdeel van heb je standaard de mogelijkheid om de vrije verbanden aan te maken die specifiek voorkomen in je relatiebestand.

Lees hier meer.

6. Bankrekening


 

De bankrekening van de relatie ligt op het hoogste niveau vast. Hierdoor is het bankrekeningnummer te gebruiken bij alle entiteiten die gekoppeld zijn aan de organisatie.

Lees hier meer.

7. Titulatuur


 

Om bij het maken van een brief of e-mail de juiste aanhef te gebruiken vul je de juiste code in. 

Lees hier meer.

 

8. Taal


 

 

De taal van de organisatie is van belang voor het gebruik van de standaardrapporten. 

Voor de talen Engels, Frans en Duits zijn er vertalingen beschikbaar.

Lees hier meer.

 

 

9. Standaard inrichting


 

(checklist)

Controleer de standaard meegeleverde basisinrichting aan de hand van onderstaande rubrieken.

  • Autorisatie gecontroleerd
  • Rapportlay-out volledig
  • Berichtsjabloon in orde
  • Dashboard actief
  • Workflow gecontroleerd
  • Signalen gedeblokkeerd
  • Proces in testomgeving doorlopen

Conversie


Nadat je de inrichting hebt gedaan, moet je er nog voor zorgen dat de data in Profit komt te staan. Hoe je om gaat met conversiewerkzaamheden lees je hier.

Wat


 

Beschrijving


 

Advies


 

1. Branche

Voor het onderverdelen van de organisaties in de branches waar je actief bent.

Gebruik de bestaande codes en voeg eventueel nieuwe toe.

2. Verband

Het type verband dat je wilt vastleggen tussen de organisaties onderling

Voer deze handmatig op.

 

Dit vind je nu al standaard in Profit


We helpen je graag op weg met de standaarden die wij alvast voor je gemaakt hebben. Zo kan je sneller aan de slag. De standaarden zijn voor alle klanten beschikbaar.

Ga je nu starten met een nieuwe omgeving?


Als je vandaag gaat starten met een nieuwe omgeving die door ons wordt aangemaakt dan werk je met een template omgeving. Dit is een omgeving die naast de Profit-inrichting specifieke brancheonderdelen mee heeft gekregen. In deze omgeving hebben we bovenop de standaard Profit-onderdelen alvast inrichting voor je gedaan. Bijvoorbeeld aanvullende type dossier/workflows, declaratieprofielen, signalen, InSite-inrichting, autorisatie en weergaven.

Wat


 

Type


 

Beschrijving


 

Titel

Data

De meest voorkomende titels in Nederland zijn aanwezig in de omgeving.