Persoon

Gekoppeld aan?



Introductie


Het hoogste niveau binnen CRM is de organisatie of persoon. Daaronder zit gekoppeld de verkooprelatie, inkooprelatie, werknemer, cliënt ib en gebruiker. Binnen Profit gaan we voor éénmalige vastlegging, waardoor velden als postadres en adres op de persoon worden bijgehouden. Wijzigt er dan een adres, dan is het adres gelijk in alle gekoppelde entiteiten aangepast. De velden van de persoon worden gebruikt op loonstrook en jaaropgave rapporten.


Voordelen:

  • Dubbele personen kun je eenvoudig samenvoegen.
  • Personen voor alle administraties binnen de omgeving beschikbaar.
  • Vrije verbanden beschikbaar voor bijvoorbeeld het vastleggen van een branchevereniging.


Aanvullende velden

CRM in Insite


 

Bereidje goed voor



Voordat je direct aan de slag gaat met de inrichting is het goed dat je nadenkt over onderstaande vragen. Dit zijn bepalende keuzes voor de inrichting van het proces. Ga je dit samen oppakken met bijvoorbeeld een AFAS consultant, zorg dan dat je deze vragen goed hebt voorbereid voordat de consultant op de stoep staat.

  1. Verbanden
    Bepaal of er naast het standaard contact(persoon) verband nog andere verbanden gebruikt worden binnen je organisatie
  2. Relatiebestand
    Maak een onderverdeling in je relatiebestand tussen organisaties en personen

Tip van de consultant


Gebruik voor het opvoeren van een relatie bij voorkeur InSite, omdat je de profielen voor de invoer volledig kunt sturen en toespitsen op je eigen organisatie. Wil je het opvoeren in Profit doen, houd dan rekening met onderstaande.

Door bij het opvoeren van de gekoppelde entiteit het vinkje aanvullende velden vullen aan te zetten kun je gelijk de organisatievelden invoeren.


Welke functionaliteit krijg je in


Profit



InSite


  • Aanmaken persoon




OutSite


  • Aanmaken persoon



Wat richt je in.

1. Autonummering



De nummering van de organisatie en personen gaat automatisch. Bij de instellingen van de omgeving staat standaard ingesteld dat de personen en organisaties in dezelfde reeks zitten. 

Lees hier meer.

2. Naam gebruik



Het gebruik van eigen naam, meisjesnaam en geboortenaam is instelbaar per persoon. Wil je de persoonsgegevens gebruiken voor een medewerker, dan moet het vinkje geboortenaam apart vastleggen aan staan. Het gebruik naam bepaald hoe de naam wordt weergegeven op de verschillende output.

3. Kenmerken



De aanvullende persoonsgegevens zoals BSN-nummer, geboortedatum, geboorteland en burgelijke staat leg je uiteraard voor de medewerkers vast. Dat kan ook voor alle (contact)personen van je relaties.

4. Verband



Naast het onderdeel van heb je standaard de mogelijkheid om de vrije verbanden aan te maken die specifiek voorkomen in je relatiebestand.

Lees hier meer.

5. Bankrekening



De bankrekening van de relatie ligt op het hoogste niveau vast. Hierdoor is het bankrekeningnummer te gebruiken bij alle entiteiten die gekoppeld zijn aan de organisatie.

Lees hier meer.

6. Foto



De bankrekening van de relatie ligt op het hoogste niveau vast. Hierdoor is het bankrekeningnummer te gebruiken bij alle entiteiten die gekoppeld zijn aan de organisatie.

Lees hier meer.

7. Titulatuur



Om bij het maken van een brief of e-mail de juiste aanhef te gebruiken vul je de juiste code in. 

Er kunnen twee titels worden opgegeven.

Lees hier meer.


8. Taal




De taal van de organisatie is van belang voor het gebruikt van de standaard rapporten. 

Voor de talen Engels, Frans en Duits zijn er vertalingen beschikbaar.

Lees hier meer.



9. Standaard inrichting



(checklist)

Controleer de standaard meegeleverde basisinrichting aan de hand van onderstaande rubrieken.

  • Autorisatie gecontroleerd
  • Rapportlay-out volledig
  • Berichtsjabloon in orde
  • Dashboard actief
  • Workflow gecontroleerd
  • Signalen gedeblokkeerd
  • Proces in testomgeving doorlopen


Conversie


Nadat je de inrichting hebt gedaan, moet je er nog voor zorgen dat de data in Profit komt te staan. Hoe je om gaat met conversiewerkzaamheden lees je hier.

Wat



Beschrijving



Advies



1. Branche

Voor het onderverdelen van de organisaties in de branches waar je actief bent.

Gebruik de bestaande codes en voeg eventueel nieuwe toe.

2. Verband

Het type verband dat je wilt vastleggen tussen de organisaties onderling

Voer deze handmatig op.


Dit vind je nu al standaard in Profit


We helpen je graag op weg met de standaarden die wij alvast voor je gemaakt hebben. Zo kan je sneller aan de slag. De standaarden zijn voor alle klanten beschikbaar.


Ga je nu starten met een nieuwe omgeving?


Als je vandaag gaat starten met een nieuwe omgeving die door ons wordt aangemaakt dan werk je met een template omgeving. Dit is een omgeving die naast de Profit-inrichting specifieke brancheonderdelen mee heeft gekregen. In deze omgeving hebben we bovenop de standaard Profit-onderdelen alvast inrichting voor je gedaan. Bijvoorbeeld aanvullende type dossier/workflows, declaratieprofielen, signalen, InSite-inrichting, autorisatie en weergaven.

Wat



Type



Beschrijving



Titel

data

De meest voorkomende titels in Nederland zijn aanwezig in de omgeving.



Beschikbare cursussen


Wil je een cursus volgen over een onderwerp van dit thema?