Prijsaanpassing

Hoe verwerk je een prijsaanpassing in de abonnementen?

Introductie

 

Voor het aanpassen van de prijzen binnen de abonnementen zijn er een aantal aandachtspunten. Maak je gebruik van het veld afwijkende prijs op de abonnementsregel, dan heeft elke abonnementsregel een unieke prijs, en zul je via het collectief wijzigen van de regelprijs de aanpassing door moeten voeren. Maak je enkel gebruik van de artikelprijs en heb je geen unieke prijzen op de abonnementsregels staan, dan kun je na het aanpassen van de artikelprijs de abonnementen herwaarderen naar de nieuwe prijs.

Voordelen:

  • Prijsaanpassing door middel van een percentage of een vast bedrag.
  • Afronding van de regelprijs mogelijk.
  • Kan in één keer collectief voor alle regels.

Bereid je goed voor



Voordat je direct aan de slag gaat met de inrichting is het goed dat je nadenkt over onderstaande vragen. Dit zijn bepalende keuzes voor de inrichting van het proces. Ga je dit samen oppakken met bijvoorbeeld een AFAS consultant, zorg dan dat je deze vragen goed hebt voorbereid voordat de consultant op de stoep staat.

  1. Prijsaanpassing
    Bepaal op welk tijdstip je een aanpassing van de prijzen wilt doen in de live-omgeving, dan weet je ook wanneer je een testomgeving klaar moet hebben staan.
  2. Omgeving kopiëren
    Kun je zelf geen kopieomgeving klaarzetten, schakel dan binnen je organisatie met degene die dit wel kan verzorgen.

Tip van de consultant


Omdat je dit niet regelmatig doet en er geen weg terug is, is het advies om dit eerst in een kopie van de live-omgeving uit te voeren.  

 

Welke functionaliteit krijg je in

Profit


Wat richt je in.

1. Autorisatie


 

Wil je toegang hebben tot de menukeuzen van collectief wijzigen binnen het beheer van de abonnementen.

Lees hier meer.

2. Testomgeving


 

Het proces van de aanpassing doe je eerst in een testomgeving. Zorg voor een recente omgeving.

Lees hier meer.

3. Standaard inrichting


 

(checklist)

Controleer de standaard meegeleverde basisinrichting aan de hand van onderstaande rubrieken.

  • Autorisatie gecontroleerd
  • Rapportlay-out volledig
  • Berichtsjabloon in orde
  • Dashboard actief
  • Workflow gecontroleerd
  • Signalen gedeblokkeerd
  • Proces in testomgeving doorlopen

Dit vind je nu al standaard in Profit


We helpen je graag op weg met de standaarden die wij alvast voor je gemaakt hebben. Zo kan je sneller aan de slag. De standaarden zijn voor alle klanten beschikbaar.

Beschikbare cursussen


Wil je een cursus volgen over een onderwerp van dit thema?