Je kunt aanslagen automatisch accorderen als je minimaal dit hebt ingericht.
Je kunt aanslagen automatisch accorderen en de brief (akkoord-, niet-akkoord- en bezwaarbrief) automatisch genereren. Het komt erop neer dat de velden van de aanslag (zowel voorlopige als definitieve aanslagen en verschillende belastingmiddelen) ingelezen worden en vervolgens worden vergeleken met de aangifte, voorlopige aangifte, fiscale kaart en aanslaggegevens. Op basis van deze vergelijking heb je inzicht of de aanslag conform is of niet.
Per communicatieomgeving kun je één omgeving opgeven waarin je de aanslagen wilt verwerken. Standaard is dit de communicatieomgeving, maar je kunt hiervan afwijken.
Ingelezen aanslagen kun je niet meer omzetten naar een andere omgeving. Op het moment dat de berichten in de communicatieservice staan zijn ze toegekend aan de ingestelde omgeving, ook al zijn ze nog niet verwerkt.
Als vanuit meerdere omgevingen uitgewisseld wordt met de Belastingdienst kun je de verzending van de berichten in één omgeving inrichten. Dit kan alleen voor omgevingen binnen hetzelfde deelnemersnummer.
Je legt één omgeving vast waarin je de aanslagen wilt verwerken.
Lees hier meer...
Om te bepalen of de aanslag conform (akkoord) is stel je afwijkingsmarges in. Deze marges zijn nodig omdat er op allerlei momenten binnen de belastingaangifte berekeningen en afrondingen plaatsvinden waardoor een verschil kan ontstaan tussen de aanslag en de vergelijkingsbron.
Lees hier meer...
Je legt op omgevingsniveau per aangiftesoort (aangifte IB of Vpb) de akkoord- én niet-akkoordbrieven en de bezwaarschriften vast die je wilt gebruiken voor de uitwisseling van informatie naar de cliënt. In de algemene instellingen stel je de standaard akkoord- en niet-akkoordbrief in.
Lees hier meer...
Je kunt de aanslagen automatisch opslaan in het dossier van de cliënten. Hiervoor voeg je een type dossieritem toe waaraan je een workflow koppelt. Als je de brieven per e-mail aan de klant verstrekt moet je de brieven bij de aanslag automatisch opslaan in het dossier.
Lees hier meer...
Je kunt per cliëntengroep eigen (niet-)akkoordbrieven en het bezwaarschrift vastleggen. Standaard worden de brieven overgenomen die je hebt ingesteld op omgevingsniveau.
Lees hier meer...
Als je de brieven van de aanslagen per e-mail aan de cliënten verstrekt, koppel je in de algemene fiscale instellingen op het tabblad Digitaal de berichtsjablonen. Een berichtsjabloon wordt gebruikt om automatisch een e-mailbericht te genereren vanuit Profit. Je legt de standaardtekst van het e-mailbericht in het berichtsjabloon vast.
Lees hier meer...
De belastingrente wordt door de Belastingdienst berekend en bij beschikking vastgelegd. De te betalen of te ontvangen rente wordt apart op het aangiftebiljet vermeld.
Doordat de belastingrente per periode wordt vastgelegd wordt de belastingrente ook berekend, zodat hiermee vergeleken kan worden. Deze tabel wordt standaard gevuld met de rentepercentages.
Lees hier meer...
Voor het verwerken van SBA's (Service Bericht Aanslagen) moet je machtigingen registreren bij Digipoort.
Je moet per cliënt, per jaar, per aangiftesoort een machtiging registreren. Als je de machtiging voor SBA IH aanvraagt dan vraag je automatisch ook de SBA Zvw aan (en andersom).
Lees hier meer...
(checklist)
Controleer de standaard meegeleverde basisinrichting aan de hand van onderstaande rubrieken.
Wat
| Beschrijving
| Advies
|
---|---|---|
1. Taakplanner | Je kunt het verwerken van berichten inrichten in de Profit taakplanner zodat dit automatisch wordt uitgevoerd via de wachtrij. | Wij raden je aan om gebruik te maken van deze functionaliteit. |
2. Brieven aanmaken | Je kunt zelf (niet-)akkoordbrieven en bezwaarschriften aanmaken. Deze eigen brieven koppel je vervolgens in de algemene instellingen. | Als je bij een onderdeel geen rapport wilt afdrukken dan wis je het rapport. |
3. Communicatieprofiel | Voordat je berichten kunt verzenden en ontvangen moet je het communicatieprofiel Communicatie met Digipoort deblokkeren. | Open de eigenschappen van het profiel om het te deblokkeren. |
4. Digipoort certificaat | Voor het communiceren met de Belastingdienst heb je een Digipoort certificaat nodig. Je moet zelf de benodigde certificaat aanvragen via een dienstverlener van je keuze. | Ga voor meer informatie naar www.logius.nl |