Wagenpark

Optimaal inzicht in alle auto’s die er rijden binnen je organisatie.

Introductie

 

Met de inrichting van het wagenpark ben je in staat om alle kenmerken van de auto’s vast te leggen inclusief een registratie van berijders schademeldingen, boetes en onderhoudshistorie. 

Voordelen:

  • Dashboard met inzicht in uitstootcategorie of labelcategorie.
  • Koppeling naar de RDW.
  • Basis voor bijtelling en eigen bijdrage voor payroll.

Voorbereiding


  • Bepaal of je je wagenpark wilt vastleggen in Profit. 

  • Je koppelt de auto eerst aan een werkgever en legt eventueel later de koppeling aan de bestuurder vast bij de medewerker.

 

Tip van de consultant


Je kunt ook een algemene “pool” auto inzetten. Dan zet je het vinkje bij algemeen gebruik aan en koppel je geen medewerkers aan de auto.

 

Welke functionaliteit krijg je in

Profit


  • Wagenpark
  • Import HRM - Wagenpark
  • Import HRM - Wagenpark/kilometers
  • Import HRM - Wagenpark onderhoud

Wat richt je in.

1. Vrije tabellen


 

Vul de vrije tabellen voor automerk, automodel en brandstof aan als de waarde niet voorkomt in de meegeleverde tabellen.

Meer weten over hoe je een vrije tabel kunt onderhouden lees je hier.

2. Leasemaatschappij


 

Maak de leasemaatschappij aan bij de instantie en koppel deze vervolgens aan de werkgever waar deze wordt gebruikt.

Als je meerdere leasemaatschappijen gebruikt voor het leveren van de auto’s, maak je meerdere instanties aan.

 

3. Wagen dossier


 

Alle gegevens die je graag digitaal wilt bewaren van de auto stop je in het dossier.

Bij de inrichting van het type dossieritem zul je dan bij bestemming extra de auto als optioneel moeten instellen.

4. PCC


 

(optioneel)

Om de auto informatie bij de RDW op te kunnen vragen moet het Profit Communication Center (PCC) geïnstalleerd zijn.

Lees hier meer…

5.Onderhoudsregistratie


 

(optioneel)

Met dit onderdeel ben je in staat om de bijzonderheden van het onderhoud of schade vast te leggen.

Voeg eventueel extra type onderhoud toe zoals bandenwissel of inspectiebeurt of APK.

 

6. Standaard inrichting


 

(checklist)

Controleer de standaard meegeleverde basisinrichting aan de hand van onderstaande rubrieken.

  • Autorisatie gecontroleerd
  • Rapportlay-out volledig
  • Berichtsjabloon in orde
  • Dashboard actief
  • Workflow gecontroleerd
  • Signalen gedeblokkeerd
  • Proces in testomgeving doorlopen

Conversie


Nadat je de inrichting hebt gedaan, moet je er nog voor zorgen dat de data in Profit komt te staan. Hoe je om gaat met conversiewerkzaamheden lees je hier.

Wat


 

Beschrijving


 

Advies


 

1. Werkgever

Om de auto te kunnen koppelen heb je een werkgever nodig.

Als je die nog niet hebt, maak er dan één aan.

2. Medewerker

Omdat de medewerker in de auto gaat rijden, heb je deze nodig.

Zorg dat de medewerkers zijn opgevoerd in de omgeving, of maak ze aan. 

3. Auto

Alle in gebruik zijnde auto's moeten aangemaakt worden.

Bij grote aantallen is het aan te raden de import functie te gebruiken.

Dit vind je nu al standaard in Profit


We helpen je graag op weg met de standaarden die wij alvast voor je gemaakt hebben. Zo kan je sneller aan de slag. De standaarden zijn voor alle klanten beschikbaar.

Ga je nu starten met een nieuwe omgeving?


Als je vandaag gaat starten met een nieuwe omgeving die door ons wordt aangemaakt dan werk je met een template omgeving. Dit is een omgeving die naast de Profit-inrichting specifieke brancheonderdelen mee heeft gekregen. In deze omgeving hebben we bovenop de standaard Profit-onderdelen alvast inrichting voor je gedaan. Bijvoorbeeld aanvullende type dossier/workflows, declaratieprofielen, signalen, InSite-inrichting, autorisatie en weergaven.

Wat


 

Type


 

Beschrijving


 

Merk, model, brandstof, energielabel

Tabellen

De tabellen om de auto te categoriseren, en zodoende het BI dashboard te vullen zijn met de meest gangbare indeling aanwezig.

 

Beschikbare cursussen


Wil je een cursus volgen over een onderwerp van dit thema?