De projectintake is voorbij en er is een hoop informatie op je afgekomen. Maar hoe zat het nou ook alweer met die workflowtaken en overzichten? Op deze pagina leggen we je stapsgewijs uit hoe we met SIMPLR gaan werken.
Wat is SIMPLR?
De inrichtingstaken hebben betrekking op de procesonderdelen die in de software ingericht moeten worden. In deze taken staat beschreven wat er ingericht moet worden en kan deze inrichting vervolgens worden getest.
De projecttaken hebben betrekking op algemene projectwerkzaamheden tijdens de uitvoering van het project. Bijvoorbeeld het opstellen van een intern communicatieplan, inschrijven van opleidingen en het opstellen van een testplan.
Hoe werkt SIMPLR?
De inrichtingstaken doorlopen de volgende stappen:
In deze fase staan alle taken die besproken of voorbereid moeten worden vóórdat de inrichting uitgevoerd kan worden.
In deze fase staan alle taken die klaar zijn om ingericht en functioneel getest te worden, of waar men momenteel mee bezig is.
In deze fase staan alle taken die klaar zijn voor de acceptatietest of waarvan nog acceptatiebevindingen opgelost moeten worden.
In deze fase staan alle taken die gereed zijn. Zowel ingericht als functioneel getest en/of geaccepteerd.
De projecttaken doorlopen de volgende stap:
Deze projecttaken staan los van de inrichting van Profit en hebben betrekking op algemene projectwerkzaamheden.
Alle realisatie- en projecttaken zijn terug te vinden in verschillende overzichten.
Dit overzicht vind je via de knop 'Projectinformatie'.
Worden er tijdens de loop van het project belangrijke besluiten genomen die moeten worden vastgelegd? Stuur dan een besluit in zodat deze in de project-portal inzichtelijk zijn.
Ontstaan er risico's tijdens het project of zijn er tegen-maatregelen genomen? Leg ze vast binnen het project zodat hier op gestuurd kan worden.
Zijn er specifieke doelen gesteld binnen het project? Leg ze vast als doelstelling zodat de voortgang hiervan kan worden vastgelegd binnen het project.
Dit is de projectleider die bij AFAS verantwoordelijk is voor het project. Wie dit is vind je in het teamoverzicht.
De persoon die bij jouw organisatie het project leidt krijgt deze rol.
Iedereen die toegang moet hebben tot het project en taken moet afhandelen krijgt deze rol toegekend.
Creëer overzicht door te filteren op proces
Als het daar niet staat, is het er niet
Zo opent de taak in een nieuw tabblad. Ben je klaar, heb je geen laadtijd om terug te komen
Ieder tabblad heeft linksboven de naam van het tabblad. Klik daarop en je krijgt alle taken in een schermvullende weergave
Onderaan SIMPLR zie je waar de workload zich bevindt