SIMPLR

 Nazorgfase

 

Je woont nu al een aantal weken in de AFAS-villa. Je AFAS-villa staat! Alleen met de inrichting zelf ben je er nog niet helemaal. Er zijn nog open eindjes waar je mee aan de slag gaat, zoals de tuin eromheen of de plintjes plakken.

Hier ben je tijdens je implementatie niet aan toegekomen en als je het nu niet doet dan blijf je het voor je uit schuiven! De nazorgfase is bedoeld om de beheerorganisatie te ondersteunen bij vragen die vanuit de gebruikers komen. De eventuele restpunten worden afgehandeld. Een ingericht wijzigingsproces voor feedback vanuit de eindgebruikers verzorgt een directe en continue verbetering van de inrichting.

Voor het gebruik van de software betekent dit:

  • Samen de vragen vanuit de organisatie oppakken
  • Eventueel optimalisatiepunten oppakken
  • Projectleider: Prioriteren en Inplannen van (nieuwe) wensen op een optimalisatieproject, die vanuit de organisatie naar boven komen

Communiceren stopt dus niet na go-live fase, maar gaat juist in deze fase door om optimaal gebruik te kunnen maken van de mogelijkheden die de software voor de organisatie biedt.

Manieren om goed te communiceren:

  • Werkplekbezoeken
  • Inspraaksessies
  • Analyseren van eindgebruikersvragen

Uiteindelijk vragen we decharge en gaan we door met een volgend project. De verhuizing is daarmee misschien afgerond, maar het is pas het begin van jullie AFAS-ervaring. Jullie wonen nu pas in de AFAS Villa. Hoe ga je die onderhouden richting de toekomst? Hoe zorg je ervoor dat jullie door blijven bouwen?

 Bekijk de videoserie 'Met de kennis van nu'

Wanneer je voor de software van AFAS hebt gekozen, gaat er veel veranderen binnen je organisatie. In de videoserie ‘Met de kennis van nu’, blikt Gerwin van den Bos, Consultancymanager bij AFAS, samen met klanten terug op hun implementatietraject.

Wat zouden onze klanten anders hebben gedaan in de nazorgfase?

 

Meer inspiratie?