Einde klantfase

We doen geen zaken meer me elkaar.



Introductie


Helaas kun je niet alle klanten behouden. Dat heeft uiteraard verschillende oorzaken. Is de levering niet goed geweest, was er een klacht. Hebben we de producten niet meer nodig van de leverancier. Wordt het product elders geleverd tegen een gunstigere prijs. Allemaal redenen die je vanzelfsprekend vindt als je ze leest. De vraag die je moet stellen is. Leggen we dit vast?


Voordelen:

  • Heb je met personen te maken dan kun je de data anoniem maken.


Lees meer over onderstaande deelthema's




1. Klantbeëindiging


De klant blijft niet of we gaan geen zaken meer doen met een leverancier. Dan is het zaak om toch nog één registratie te doen, namelijk het blokkeren van de relatie.

In het kader van de AVG kun je de relatiegegevens van het type persoon anoniem maken als er 7 jaar geen mutaties zijn geweest.

2. Evaluatie


Wordt er gedaan aan klantbeoordeling, of het beoordelen van de leverancier. Dan kan een negatieve beoordeling leiden tot een klantbeëindiging. 

3. Klantbehoud/opzegging


Moet de klant bij je opzeggen, en heeft dit een bepaalde termijn. Als er wordt opgezegd, vragen we dan om de reden?

Werk je met abonnementen dan is het veld reden opzegging zelfs verplicht op het moment dat je een einddatum invult.

Beschikbare cursussen

Wil je een cursus volgen over een onderwerp van dit thema?