
Zorg jij ervoor dat je gegevens up-to-date zijn?
Met employee self-service (ESS) zorg jij als medewerker voor je eigen gegevens binnen de organisatie. Het uitvoeren van een medewerkermutatie begint al bij het in dienst komen als je gevraagd om je eigen gegevens aan te vullen, je familie beheren, je adres te controleren en aan te vullen. Ook ben je in staat om je eigen bankrekening te wijzigen. Uiteraard verloopt alles via een workflow, zodat ook personeelszaken op de hoogte is van je adreswijziging of de geboorte van je kind.
Voordelen:
Bij het toevoegen van je familie leg je niet alleen je partner en je kinderen vast.
Je bepaalt ook wie het contact is in geval van nood.
Zorg dan in ieder geval dat alle gegevens juist zijn ingevuld.
Je eigen gegevens, zoals e-mailadres, burgerlijke staat en je naamgebruik kun je zelf onderhouden en aanpassen.
Zorg ervoor dat dit altijd up-to-date is. Daarnaast kunnen alle vrije velden die de werkgever vastlegt ook gemuteerd worden.
Ga je verhuizen, leg dan zelf je verhuizing vast in InSite.
Het proces loopt via een workflow zodat personeelszaken ook op de hoogte is. Het adres is datumafhankelijk, dus als je nu al weet dat je over 3 maanden de sleutel van je nieuwe huis krijgt, dan kun je de verhuizing nu al vastleggen.
Je salaris wordt op je bankrekening gestort. Als je deze wijzigt zal de volgende salarisbetaling op de nieuwe bankrekening gaan plaatsvinden.
Wil je jezelf ontwikkelen dan kun je een aanvraag starten om een opleiding te volgen op kosten van je werkgever. Uiteraard zal deze eerst goedgekeurd moeten worden.
Het wel of niet toepassen van de loonheffingskorting kan de medewerker zelf regelen via wijzigen Belastingdienst.
Binnen jullie organisatie is het gebruikelijk dat alle medewerkers beschikken over een verklaring omtrent gedrag (VOG). Deze kun je bij indienst melden toevoegen.
Wat kan en mag je allemaal zien? Naast je personalia, bankrekening en familiegegevens is het wel handig als je ook je loonstrook en jaaropgave digitaal kunt zien. Dit kan in InSite, maar is ook in AFAS Pocket beschikbaar.
De medewerker heeft standaard toegang tot zijn/haar eigen gegevens. Hier is geen aanvullende inrichting voor nodig.
Binnen de zorg zijn er functies waarbij een BIG-registratie verplicht is. Zodra de sollicitant wordt aangenomen ontstaat er een taak in de sollicitantenportal om dit te registreren.
De BIG-registratie verloopt. Er is een signaal actief die 60 dagen voorafgaand aan de vervaldatum een taak gegenereerd om de registratie te vernieuwen.