Reversed billing

De klant stuurt en betaalt de factuur.

Introductie

 

Bij reversed billing loopt het proces  van gewerkt uur naar betaalde factuur anders. Het is niet de flex medewerker die de declaratie instuurt, maar de declaraties worden door de klant op een vast tijdstip aangeleverd. Daarnaast kan de klant ook de factuur sturen en zorgt deze ook voor de betaling. 

Hierdoor heb je geen invloed op de goedkeuring van de uren, immers de klant stuurt ze naar je toe als zijnde gecontroleerde en geaccordeerde uren. Uiteraard kan er ook iets mis gaan, denk daarbij aan uren van een kandidaat die je nog niet in het systeem hebt staan.  Hoe ga je om met verschillen in uren of bedrag.

Voordelen:

  • Niet alle uren goedkeuren maar één bestand met alle uren.
  • Keuze of je de factuur van de klant krijgt of dat je de factuur stuurt naar de klant.
  • Snelle betaling van het bedrag.

 

 

Schema van het proces

Voorbereiding


  • Bepaal voor welke klanten je deze methode wilt gebruiken.
  • Bepaal of je de factuur moet verstrekken of dat je een factuur van de klant krijgt.

Tip van de consultant


Het proces van de reversed billing kan volledig los staan van de verwerking van de ingestuurde declaraties van de flex medewerker. Bij grote aantallen is dit wel een mooie methode.

Maak een importdefinitie per klant.

 

Welke functionaliteit krijg je in

Profit


  • Controle aanlevering
  • Verschillen per factuur

Wat richt je in.

1. Autorisatie


 

Om met reversed billing te werken zul je de menuopties moeten autoriseren.

Lees hier meer.

2. Instelling declaratie


 

De omzet van een onbekende kandidaat wil je niet tussen de reguliere omzetrekeningen hebben staan.  Vandaar dat je deze rekening moet opgeven in de instellingen.

Lees hier meer.

3. Klantovereenkomst


 

Op de klantovereenkomst geef je aan of er aangeleverd wordt en op welke dag.

 

4. Bestand importeren


 

Om de gegevens van de klant te importeren maak je gebruik van importeren nacalculatie. Daarin zitten een aantal instelbare opties voor het zoeken naar de juiste codes en klantovereenkomst op basis van klant en medewerker. 

Lees hier meer.

5. Standaard inrichting


 

(checklist)

Controleer de standaard meegeleverde basisinrichting aan de hand van onderstaande rubrieken.

  • Autorisatie gecontroleerd
  • Rapportlay-out volledig
  • Berichtsjabloon in orde
  • Dashboard actief
  • Workflow gecontroleerd
  • Signalen gedeblokkeerd
  • Proces in testomgeving doorlopen

Dit vind je nu al standaard in Profit


We helpen je graag op weg met de standaarden die wij alvast voor je gemaakt hebben. Zo kan je sneller aan de slag. De standaarden zijn voor alle klanten beschikbaar.

Beschikbare cursussen


Wil je een cursus volgen over een onderwerp van dit thema?