Klantovereenkomst

Welke afspraken maak je met je klant?



Introductie


Op de klantovereenkomst is de centrale plek waar je alle afspraken met de klant vastlegt. Uiteraard begint dat met het aanmaken van een verkooprelatie/debiteur, maar je kunt ook een nieuwe klantovereenkomst toevoegen op een bestaande klant.  Op de klantovereenkomst leg je de basis voor de verdere afspraken met betrekking tot de prijzen en plaatsingen van flex medewerkers.


Voordelen:

  • Voorkeurswaarden voor de plaatsing instellen.
  • Voorkeurswaarden voor de verzameling en facturatie aan de klant.


Klantovereenkomst

AFAS Profit Flex


Voorbereiding


  • Bepaal of het profiel van de basis klantovereenkomst goed is, en vul deze aan waar nodig.
  • Bepaal in welke financiële administratie de klantovereenkomst moet komen en deze moet gelijk zijn aan de administratie van de werkgever van de flex medewerker.
  • Bepaal de autonummering voor de klantovereenkomsten.

Tip van de consultant


Het opvoeren van een klantovereenkomst is opgenomen in de flex portaal binnen InSite., de centrale plek om als organisatie voor je flex medewerkers aan de slag te gaan.


Welke functionaliteit krijg je in


Profit


  • Klantovereenkomst


InSite


  • Klantovereenkomst aanmaken





Wat richt je in.

1. Itemset



Op de klantovereenkomst leg je vast met welke itemset je gaat werken. Dit kan een klant specifieke set zijn, maar vaak kies je ervoor om per branche of cao een itemset aan te maken.


2. Permissieschema



Op de klantovereenkomst leg je vast met welk permissieschema je gaat werken. Dit kan een klant specifiek schema zijn, maar vaak is er een schema met of zonder goedkeuring door de klant.


3. Functies



Op de klantovereenkomst leg je uiteraard ook vast voor welke functie of functies er flex medewerkers worden gezocht en geplaatst. 

De naam van de functie is per klant uniek, maar gebruik de referentiefunctie om aan te duiden waaronder deze te rubriceren valt.

Lees hier meer.

4. Kostprijsmodel



Op de klantovereenkomst leg je ook vast met welk kostprijsmodel je gaat werken. 

Daarmee bepaal je de berekening van de te behalen marges.



5. Debiteuren



De klantovereenkomst wordt gekoppeld aan de debiteur/verkooprelatie , zodat de facturering kan plaatsvinden. 

Op de stamkaart kun je diverse onderdelen specifiek voor de flex inrichten.






6. Standaard inrichting



(checklist)

Controleer de standaard meegeleverde basisinrichting aan de hand van onderstaande rubrieken.

  • Autorisatie gecontroleerd
  • Rapportlay-out volledig
  • Berichtsjabloon in orde
  • Dashboard actief
  • Workflow gecontroleerd
  • Signalen gedeblokkeerd
  • Proces in testomgeving doorlopen


Conversie


Nadat je de inrichting hebt gedaan, moet je er nog voor zorgen dat de data in Profit komt te staan. Hoe je om gaat met conversiewerkzaamheden lees je hier.

Wat



Beschrijving



Advies



1. Debiteuren

Voordat je een klantovereenkomst aan kunt maken moet dit aanwezig zijn.

Voer handmatig op of bij grote aantallen is een import beschikbaar.

2. Itemset

Voordat je een klantovereenkomst aan kunt maken moet dit aanwezig zijn.

Voer handmatig op of bij grote aantallen is een import beschikbaar.

3. Permissieschema

Voordat je een klantovereenkomst aan kunt maken moet dit aanwezig zijn.

Voer handmatig op of bij grote aantallen is een import beschikbaar.

4. Kostprijsmodel

Voordat je een klantovereenkomst aan kunt maken moet dit aanwezig zijn.

Voer handmatig op of bij grote aantallen is een import beschikbaar.


Dit vind je nu al standaard in Profit


We helpen je graag op weg met de standaarden die wij alvast voor je gemaakt hebben. Zo kan je sneller aan de slag. De standaarden zijn voor alle klanten beschikbaar.


Ga je nu starten met een nieuwe omgeving?


Als je vandaag gaat starten met een nieuwe omgeving die door ons wordt aangemaakt dan werk je met een template omgeving. Dit is een omgeving die naast de Profit-inrichting specifieke brancheonderdelen mee heeft gekregen. In deze omgeving hebben we bovenop de standaard Profit-onderdelen alvast inrichting voor je gedaan. Bijvoorbeeld aanvullende type dossier/workflows, declaratieprofielen, signalen, InSite-inrichting, autorisatie en weergaven.

Wat



Type



Beschrijving



Basis klantovereenkomst

Projectprofiel

Binnen het profiel worden de niet gebruikte velden niet getoond. Het profiel wordt gebruikt bij het aanmaken van een klantovereenkomst via InSite.



Beschikbare cursussen


Wil je een cursus volgen over een onderwerp van dit thema?