Taak verwerking financiële administratie

Van het opvragen van gegevens tot verwerking in de administratie.


Stempel voor aanvullende inrichting in de templateomgeving



Introductie


Als je de financiële administratie voor je klanten verwerkt heb je de inkoopfacturen, verkoopfacturen, bankgegevens, kasmutaties, etc. nodig om de gegevens te verwerken. Via de workflow start je de aanvraag van de gegevens en eindig je met de daadwerkelijke verwerking van de gegevens. Voor de verschillende taken in het proces zijn verschillende mensen verantwoordelijk.


Voordelen:

  • Proces volledig digitaal.
  • Grip op het proces door gebruik van workflows.
  • Snellere doorlooptijd doordat de klantacceptatie altijd te benaderen is.


Dossieritems insturen In- en OutSite

Kracht van workflows


Voorbereiding


  • Controleer of het type dossieritem Taak verwerking financiële administratie al bestaat in je omgeving, dan is dit al ingericht en kun je aan de slag. Zo niet, dan kun je aan de slag met de inrichting.

Tip van de consultant


  • Op het moment dat je de inrichting hebt staan en wilt gaan testen, maak dan eerst een kopie van je omgeving. Je kunt dan ongestoord testen, zonder dat iemand daar 'last' van heeft.




Ben je gestart op basis van een template?

Ben je gestart op basis van een template omgeving, dan is de kans groot dat we alle inrichting op deze pagina al voor je gedaan hebben. In dit geval kun je direct aan de slag!

Om je een indruk te geven:



Wat richt je in.

1. Dossieritem


Je voegt het type dossieritem Taak verwerking financiële administratie toe in Profit.

Voor dit dossieritem stel je het volgende in:

  • Begindatum
  • Toelichting
  • Bewerken buiten workflow niet mogelijk
  • Items zonder kenmerken toegestaan

Lees hier meer.

2. Bestemming


De bestemming van een dossieritem bepaalt in welk dossier je het item kunt insturen en raadplegen. Je kunt meerdere bestemmingen selecteren. 

Wij raden je aan om de volgende bestemmingen te selecteren:

  • Verkooprelatie (verplicht)
  • Verkooprelatie + contact (optioneel)

Lees hier meer.

3. Workflow


Een workflow bestaat uit een opeenvolging van taken en acties. Voor dit type dossieritem raden we je aan om de workflow Taak verwerking financiële administratie na te bouwen.

Lees hier meer.

4. Kenmerkcombinatie


Een dossieritem heeft maximaal drie kenmerken waarin je een kenmerkwaarde kunt vastleggen. Hierdoor kun je dossieritems rubriceren en makkelijker terugvinden.

Wij raden je aan om het volgende kenmerk te gebruiken:

  • Administratieproces 

Lees hier meer.

5. In & OutSite


Je kunt het type dossieritem ook in InSite en/of OutSite (klantportal) insturen. 

Op het tabblad In & OutSite geef je aan waar het type dossieritem zichtbaar is. Vervolgens geef je een omschrijving in meervoud op. 

Lees hier meer.



6. Vrije velden


Voor dit type dossieritem gebruiken we geen Vrije velden.

Je kunt een type dossieritem uitbreiden met vrije velden, zodat je bedrijfsspecifieke gegevens aan dossieritems kunt toevoegen. Je plaatst vrije velden altijd op vrije tabbladen.

Lees hier meer.

7. Profielen


Voor dit type dossieritem gebruiken we geen Profielen.

Je gebruikt profielen om voorkeurswaarden te gebruiken bij het aanmaken van dossieritems. Per type dossieritem kun je verschillende profielen toevoegen, zodat je de gebruiker kunt 'sturen' bij het aanmaken van een dossieritem in InSite of OutSite.

Lees hier meer.

8. Activeren


Als je het type dossieritem zichtbaar maakt in InSite ontstaat automatisch een gelijknamige Type pagina. Je moet dit type pagina Taken financiële administratie  activeren in de eigenschappen van de site waarin je dit wilt gebruiken.

Lees hier meer.

9. Autorisatie


Een nieuw type dossieritem moet altijd worden geautoriseerd. Wij raden je aan om de volgende autorisatierollen te gebruiken in InSite:

  • Relatiebeheer
  • Functioneel applicatiebeheer
  • Manager InSite
  • Medewerker InSite

Voor OutSite gebruik je de volgende autorisatierollen:

  • Beheerder accountancyportal
  • Medewerker accountancyportal


10. Pagina's opmaken


Elke pagina die je toevoegt voor InSite (of OutSite) moet je eerst nog opmaken zodat alle informatie duidelijk is. Bijvoorbeeld een weergave, een actie of een gerelateerde verwijzing.

Lees hier meer.

11. Sitebeheer


Voor het insturen van het dossieritem in InSite  (en OutSite) moet je een menu-item, banner of hyperlink toevoegen.

Lees hier meer.

12. Signaal


Deze workflow wordt niet gestart door een signaal.

Met behulp van signalen kun je automatisch workflows starten.

Lees hier meer.

Beschikbare cursussen


Wil je een cursus volgen over een onderwerp van dit thema?