Teams in OutSite

Inzicht in projecten voor relaties.

Introductie

 

Je relaties kunnen met OutSite, de portal- en websitefunctionaliteit van AFAS, hun eigen project- en teamgegevens in een overzicht zien. Hiermee bied je de relaties Project Self Service (PSS). Via PSS krijgen teamleden krijgen contacten (OutSite) en medewerkers (InSite) beter inzicht in de projecten waar ze bij betrokken zijn, wie voor welk onderdeel verantwoordelijk is (de teamrollen) en de voortgang van het project.

Teams zijn de basis van de online samenwerking via InSite en OutSite. Medewerkers werken samen en communiceren met externen, binnen één en hetzelfde team.

Voordelen:

  • Altijd en overal inzicht.
  • Project- en teamgegevens in één overzicht.
  • Eenvoudig toegang tot digitaal dossier.

Teams

 

 

 

 

Bereid je goed voor



Voordat je direct aan de slag gaat met de inrichting is het goed dat je nadenkt over onderstaande vragen. Dit zijn bepalende keuzes voor de inrichting van het proces. Ga je dit samen oppakken met bijvoorbeeld een AFAS consultant, zorg dan dat je deze vragen goed hebt voorbereid voordat de consultant op de stoep staat.
 

  1. Functionaliteit
    De functionaliteit Teams moet zijn ingericht voordat je Teams in OutSite kunt gebruiken.

Tip van de consultant



Je kunt een teamrol als taakbestemming selecteren. Hierdoor kun je een workflow op projecten maken en kan ingericht worden voor InSite en OutSite, dus externen kunnen ook deel uitmaken van de workflow.

Welke functionaliteit krijg je in

Wat richt je in.

1. Type pagina activeren

 


 

Activeer de typen pagina Projecten en Teams. Hierdoor kun je de functionaliteit voor raadplegen van teams en teamleden beschikbaar stellen.

Lees hier meer.

2. Menu-item aanmaken

 


 

Voeg een menu Projecten toe aan OutSite. Via dit menu open je een overzicht Mijn teams. Hier kunnen teamleden dan een overzicht openen van de teams waarvan ze lid zijn. Hierin kun je verder klikken naar een pagina met details per team.

Lees hier meer.

3. Teams beheren in OutSite


 

Relaties en contacten kunnen teams en teamleden raadplegen in OutSite als dat is ingericht voor hun teamrol en project. Verder kunnen zij ook het team wijzigen of zich aanmelden als teamlid.

Lees hier meer.

4. Teamrol


 

Per teamrol kun je voor OutSite instellen of deze:

  • een teamrol-pagina heeft
  • projectactiviteiten mag onderhouden
  • het team mag onderhouden
  • de rol beschikbaar is in OutSite

Lees hier meer.

5. Standaard inrichting


 

(checklist)

Controleer de standaard meegeleverde basisinrichting aan de hand van onderstaande rubrieken.

  • Autorisatie gecontroleerd
  • Rapportlay-out volledig
  • Berichtsjabloon in orde
  • Dashboard actief
  • Workflow gecontroleerd
  • Signalen gedeblokkeerd
  • Proces in testomgeving doorlopen

 

Conversie


Nadat je de inrichting hebt gedaan, moet je er nog voor zorgen dat de data in Profit komt te staan. Hoe je om gaat met conversiewerkzaamheden lees je hier.

Wat


 

Beschrijving


 

Advies


 

1. Teamlid importeren

Je kunt teamleden importeren. Er kan bij de import een nieuw team ontstaan als de import nieuwe teamleden bevat.

Lees hier de help met betrekking tot het importeren van teamleden en het toevoegen van een team.

Dit vind je nu al standaard in Profit


We helpen je graag op weg met de standaarden die wij alvast voor je gemaakt hebben. Zo kan je sneller aan de slag. De standaarden zijn voor alle klanten beschikbaar.

Beschikbare cursussen


Wil je een cursus volgen over een onderwerp van dit thema?