Boekhoudfabriek

Één totaaloplossing voor je cliëntautomatisering en kantoorautomatisering.



Introductie


Dit onderdeel heeft betrekking op de inrichting van de financiële processen van de financiële administratie(s). Bij het inrichten van de financiële processen maak je ook gebruik van de basisinrichting. In de basisinrichting leg je bedrijfsadministratieve basisgegevens centraal vast, zodat je deze gegevens in meerdere onderdelen van Profit kunt gebruiken. Zaken zoals de periodetabel, autonummering en bankrekeningnummers vallen onder basisinrichting.

Klant log zelf in om mutaties te verwerken

Als de klant zelf zijn boekhouding voert werkt hij met Profit Small Business en voert daar alle mutaties in.

Klik hier voor de Small Business help.


Voordelen:

  • Altijd up-to-date beveiligde werkomgeving
  • Effectief samenwerken met cliënten en collega's
  • Cliëntgegevens zijn inzichtelijk en beheersbaar


Lees meer over onderstaande deelthema's

1. Basisinrichting



Het verwerken van de administratie is een dagelijks terugkerende activiteit. Sommige mutaties doe je dagelijks en andere wekelijks of zelfs maandelijks. Om sturing te geven aan je organisatie is het een must om bij te zijn met de administratieve verwerking. Als je maandcijfers moet aanleveren en de helft is geboekt, kun je beter niets aanleveren. Het is van belang om je processen die invloed hebben op het resultaat met zo min mogelijke inspanning uit te voeren.

2. Afwijkende omschrijving grootboekrekening


Als accountantskantoor is het vaak gewenst om te werken met één administratie per klant van het accountantskantoor in plaats van te werken met één omgeving per klant. Dit is mogelijk met de speciale functionaliteit die beschikbaar is waarbij je afwijkende omschrijvingen van grootboekrekeningen kunt vastleggen per administratie.

Je kunt deze afwijkende omschrijvingen van grootboekrekeningen handmatig vastleggen óf importeren.

Lees hier meer.

3. Referentie GrootboekSchema


Het Referentie Grootboekschema (RGS) is een voor ondernemers en intermediairs belangrijk hulpmiddel om financiële rapportages efficiënt te kunnen opstellen. Dat geldt voor zowel de eigen interne rapportages, als voor de externe rapportages voor overheden en banken, zoals de SBR-rapportages.

Lees hier meer.

4. Auditfile


Met een auditbestand kun je gegevens aanleveren aan de Belastingdienst ter controle van de boekhouding. Een auditbestand of auditfile is een bestand met administratieve gegevens in een door de Belastingdienst voorgeschreven formaat (bestandsindeling). Het genereren en verzenden van een auditfile is sneller en efficiënter dan handmatige levering.

Gebruik van de auditfile is door de Belastingdienst niet verplicht gesteld, maar wordt wel gestimuleerd. 

5. BTW aangifte accorderen via OutSite


(optioneel)

Voordat je de aangifte omzetbelasting naar de belastingdienst stuurt wil je een akkoord van de klant.

Daarbij moet je rekening houden met twee voorkomende situaties.

  • klantomgeving draait binnen je licentie.
  • klantomgeving draait op een eigen licentie.


Beschikbare cursussen

Wil je een cursus volgen over een onderwerp van dit thema?