De klantcyclus binnen je organisatie.
Voordelen:
Relatiebeheer voor het registreren van inkooprelaties, verkooprelaties, contacten in de vorm van personen, afdelingen en afleveradressen.
Voor de verkooprelaties maken we onderscheid in zakelijke klanten (organisaties) en privéklanten (personen), met name voor het gebruik van andere rapporten en het hanteren van prijzen inclusief de BTW.
Digitale dossiervorming is daarbij onmisbaar.
De kern van de projectadministratie bestaat uit de stamgegevens van projecten. Je kunt projecten koppelen aan opdrachtgevers zodat je de geboekte kosten door kunt belasten via de projectfacturering.
Van calculatie-aanvraag tot opgeleverd bouwobject. Als je aan projectmatig werken binnen de bouwomgeving denkt gaat het om kostenbewaking en nivellering van faalkosten en het goed in de grip houden van de financiële voortgang van een project met zowel de interne als de externe betrokkenen.
Je vertrekpunt is de werkbegroting. Daar vanuit maak je een inkooporder aan of gebruik je optioneel de inkoopofferte.
Je doorloopt een cyclus van offerte, order, bestelling en ontvangst.
Om je organisatie te verbeteren kun je ook nog een leveranciersbeoordeling gebruiken.