CRM en de projectbewaking

De klantcyclus binnen je organisatie. 

Introductie

De klant staat centraal in je dagelijkse werk. Het bouwen aan een goede relatie begint bij het vastleggen van de juiste gegevens in CRM. Nadat je de gegevens van de klant hebt vastgelegd kun je deze betrekken in het vervolgproces en zal deze gaan deelnemen via het kopersportaal.

Voordelen:

  • Inzicht in salestrajecten en marketing processen die de sales ondersteunen.
  • Een portal voor klanten, zodat zij direct inzicht hebben in hun gegevens.
  • Vanaf het eerste contact worden de CRM-gegevens gebruikt, dat bespaart tijd, geld en papier. 

Lees meer over onderstaande deelthema's

1. CRM

 

Relatiebeheer voor het registreren van inkooprelaties, verkooprelaties, contacten in de vorm van personen, afdelingen en afleveradressen.

Voor de verkooprelaties maken we onderscheid in zakelijke klanten (organisaties) en privéklanten (personen), met name voor het gebruik van andere rapporten en het hanteren van prijzen inclusief de BTW.

Digitale dossiervorming is daarbij onmisbaar.

2. Projectadministratie

 

De kern van de projectadministratie bestaat uit de stamgegevens van projecten. Je kunt projecten koppelen aan opdrachtgevers zodat je de geboekte kosten door kunt belasten via de projectfacturering.

Van calculatie-aanvraag tot opgeleverd bouwobject. Als je aan projectmatig werken binnen de bouwomgeving denkt gaat het om kostenbewaking en nivellering van faalkosten en het goed in de grip houden van de financiële voortgang van een project met zowel de interne als de externe betrokkenen.  

3. Inkoop

 

Je vertrekpunt is de werkbegroting. Daar vanuit maak je een inkooporder aan of gebruik je optioneel de inkoopofferte. 

Je doorloopt een cyclus van offerte, order, bestelling en ontvangst.

Om je organisatie te verbeteren kun je ook nog een leveranciersbeoordeling gebruiken.

Beschikbare cursussen

Wil je een cursus volgen over een onderwerp van dit thema?