Aan het werk voor de klant.
Voor de klanten verzorgt het accountant- of administratiekantoor diverse standaard werkzaamheden en aanvullende diensten. Deze werkzaamheden kunnen per klant verschillen. Een belangrijke vraag die daarbij beantwoord moet worden is of de klant zelfstandig, maar onder begeleiding, inlogt en de gegevens verwerkt. Als dit zo is, dan zul je de beschrijvingen van "Inlog" moeten volgen. Als de werkzaamheden door het kantoor worden verzorgd, dan volg je de beschrijving van "Niet Inlog".
Voordelen:
Bij het voeren van de financiële administratie heb je verschillende smaken:
Met Payroll Cloud is het mogelijk om je klanten zelf via In- of OutSite het Payroll proces te laten invoeren.
Ze voeren zelf mutaties in zoals loonmutaties, maar ook in- en uitdienstmeldingen en salaris-, contract-, rooster- en functiemutaties. Hierdoor heb je meer tijd om je bezig te houden met andere belangrijke zaken zoals controles uitvoeren en het adviseren van je klanten.
Als de klant niet inlogt en het werk wordt door het accountantskantoor gedaan dan volg je onderstaande inrichting.
De fiscale praktijk van het kantoor. Denk daarbij aan IB, Vpb, OB, en toeslagen.
Het aangifteproces loopt via een workflow, net als de communicatie met de cliënt. Deze zal de aangifte uiteindelijk (digitaal) ondertekenen.
Als je naast Profit nog andere systemen gebruikt om gegevens in vast te leggen heb je de mogelijkheid om, bijvoorbeeld via de Profit Connector, beide applicaties aan elkaar te koppelen. Hierdoor hoef je gegevens niet dubbel vast te leggen!