Onboarding in Accountancy

Van prospect tot klant.

Introductie

 

Met behulp van onboarding is het proces van lead tot klant volledig geborgd. Hierbij kun je denken aan het aanmaken van prospects, het volgen van verkoopgesprekken en het aanmaken van een klantacceptatie via een workflow.

Voordelen:

  • Alles in InSite.
  • Inzicht in potentiële opdrachten.

Lees meer over onderstaande deelthema's

 

1. Organisatie

 

Een prospect kan een organisatie zijn. Als je een forecast wilt vastleggen moet de prospect een verkooprelatie zijn. De organisatie wordt gebruikt om te koppelen aan de administratie, de werkgever, instantie en inspectie. Daarnaast vormt het de basis voor een verkooprelatie en inkooprelatie.

2. Persoon

 

Een prospect kan een persoon zijn. Als je een persoon toevoegt stel je eerst vast om wat voor type persoon het gaat. Als je een forecast wilt vastleggen moet de prospect een verkooprelatie zijn. Gaat het om een medewerker, dan voeg je deze toe via het menu-item Medewerker. Als je alleen de algemene gegevens vast wilt leggen voeg je een Persoon toe.

3. Forecast

 

Een relatiebeheerder kan een forecast vastleggen. Hiermee heb je optimaal inzicht in de lopende gesprekken met potentiële klanten.

Binnen deze forecasts kunnen verkoopacties worden vastgelegd. Een handig takenlijstje met signaleringen, zodat je overzicht hebt in de acties die je hebt staan.

 

4. Klantacceptatie

In de workflow Klantacceptatie wordt aangegeven van welke diensten de prospect gebruik wil gaan maken. Ook wordt gecontroleerd of de klant als klant geaccepteerd kan worden. 

De klantacceptatie is onderdeel van de Wet toezicht accountantsorganisaties (WTA).

 

5. WWFT verklaring

Vanuit de klantacceptatie kan aanvullend de workflow worden gestart voor de controle van "Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme."

In deze workflow worden alle benodigde vragen vastgelegd en beoordeeld om tot een goede controle te komen.

Beschikbare cursussen

Wil je een cursus volgen over een onderwerp van dit thema?