CRM

Relatiebeheer als centraal punt.



Introductie


De klant centraal stellen is één van de pijlers van OPB (Ondernemingsprocesbeheer). De visie waarop de producten van AFAS zijn gemaakt. Wil je daar meer over lezen over OPB klik dan hier. Door op het hoogste niveau van vastlegging onderscheid te maken tussen organisatie of persoon leg je alleen die velden vast die je ook vast wilt leggen. Bij een persoon het geslacht en Burgerservicenummer en bij een organisatie de statutaire naam of bedrijfsgrootte. Daarnaast worden ze op verschillende onderdelen ingezet. Zowel Organisatie als Persoon zijn gekoppeld met de verschillende onderdelen of entiteiten. Het verband tussen een organisatie en een persoon noemen we een contact(persoon).


Voordelen:

  • Structuur door koppeling van de organisatie/persoon aan de entiteit en verband.
  • Invoer van nieuwe gegevens binnen InSite via ingerichte profielen.
  • Digitaal dossier voor inkomende en uitgaande communicatie.


Lees meer over onderstaande deelthema's




1. Organisatie/persoon


Wat is een bedrijf zonder klanten, potentiële klanten en leveranciers? Precies, niets! Relaties zijn van groot belang voor de continuïteit van de organisatie.

Een organisatie leg je vast als het om een bedrijf gaat. Je kunt deze koppelen aan de administratie, de werkgever, instantie en inspectie.

Een persoon leg je vast als het om een mens gaat. Je kunt deze koppelen aan bijvoorbeeld een gebruiker, medewerker of sollicitant. 

Organisaties en personen vormen de basis voor een verkooprelatie en inkooprelatie.

Binnen de branche Accountancy gebruik je de cliënt IB en cliënt Vpb.

2. Contact


Het verband tussen een organisatie en persoon noemen we een contact(persoon). 

Een contact is niet altijd een persoon maar kan ook bijvoorbeeld een afdeling of een afleveradres zijn.


 

3. Verkooprelatie


Verkooprelaties of debiteuren kun je gebruiken over alle administraties van de omgeving. 

Standaard worden deze voorzien van een nummer via autonummering, maar daar kun je van afwijken.

Je kunt de nieuwe verkooprelaties zowel in InSite als in Profit opvoeren.

4. Inkooprelatie


Inkooprelaties of crediteuren kun je gebruiken over alle administraties van de omgeving.

Standaard worden deze voorzien van een nummer via autonummering, maar daar kun je van afwijken.

Je kunt de nieuwe inkooprelaties zowel in InSite als in Profit opvoeren. 

Beschikbare cursussen

Wil je een cursus volgen over een onderwerp van dit thema?