Workflows worden automatisch voor je klaargezet.
Een draaiboek is een bundel taken (workflows). Deze taken worden automatisch gestart als dit nodig is. Je gebruikt draaiboeken voor de volgende onderdelen:
Voordat je direct aan de slag gaat met de inrichting is het goed dat je nadenkt over onderstaande vragen. Dit zijn bepalende keuzes voor de inrichting van het proces. Ga je dit samen oppakken met bijvoorbeeld een AFAS consultant, zorg dan dat je deze vragen goed hebt voorbereid voordat de consultant op de stoep staat.
Heb je te maken met evenementen die bijvoorbeeld alleen in de ochtend, middag of avond worden gehouden, maak dan in ieder geval drie draaiboeken aan die je kunt gebruiken als vertrekpunt bij je sessie.
Raadpleeg de volgende help-items:
Inrichting cursusmanagement (CRM)
Inrichting indienst / uitdienst (HRM)
Inrichting periodeafsluiting (Financieel)
Voor gebruik van het draaiboek maak je eerst een profiel aan van het type beoordelen en vervolgens een profiel van het type aanmaken.
Binnen het profiel koppel je de workflow waarmee je de taken wilt afhandelen.
Binnen het draaiboek leg je alle activiteiten vast in regels.
Bij een evenement en periodeafsluitings-plan kun je een draaiboek en/of losse taken toevoegen. Bij indienst en uitdienst gebruik je de altijd taken die in het draaiboek zitten.
Binnen het draaiboek leg je regels vast. Deze noemen we draaiboekregels. Bij elke regel leg je het profiel, de gebruikersgroep en de omschrijving vast.
Je kunt een vervolgtaak koppelen, dit is een extra actie die in de workflow beschikbaar komt.
Bepaal wanneer de draaiboektaak gegenereerd moet worden.
(optioneel)
De standaard meegeleverde workflow zorgt ervoor dat de taken in je "to do" lijstje terecht komen en als je de taak uitgevoerd hebt kun je deze afhandelen.
Plan altijd een de geplande taak Genereren draaiboektaken in, dan heb je er geen omkijken, De workflows worden automatisch gegenereerd o.b.v. de draaiboektaken. Voor indienst/uitdienst is deze geplande taak verplicht.
Voor periodeafsluitingen en evenementen kun je de workflows ook op ad-hoc basis genereren.
(checklist)
Controleer de standaard meegeleverde basisinrichting aan de hand van onderstaande rubrieken.