Workflow (teamrol)

De teamrol als bestemming in je workflow.

Introductie

 

Je kunt een teamrol als taakbestemming selecteren. Hierdoor kun je een workflow op projecten maken. Omdat je dit kunt gebruiken in InSite en OutSite, kunnen ook contacten deel uitmaken van de workflow.

Als je een dossieritem instuurt op een project, verschijnt een taak in de takenlijst van degene die de teamrol heeft. 

Voordelen:

  • Zowel medewerkers als contacten kunnen een taak krijgen.

 

 

 

Workflowtaak toewijzen aan een teamrol

 

Bereid je goed voor



Voordat je direct aan de slag gaat met de inrichting is het goed dat je nadenkt over onderstaande vragen. Dit zijn bepalende keuzes voor de inrichting van het proces. Ga je dit samen oppakken met bijvoorbeeld een AFAS consultant, zorg dan dat je deze vragen goed hebt voorbereid voordat de consultant op de stoep staat.
 

  1. Teamrollen koppelen
    Voordat je de workflow kunt inrichten moet je eerst de juiste teamrollen aan het juiste team gekoppeld hebben.

Tip van de consultant



Je koppelt het type dossieritem aan de workflow via een kenmerkcombinatie. Wij raden je aan om kenmerken te selecteren, maar het is niet verplicht. Het voorkomt een wildgroei in het aantal typen dossieritems als je veel workflows hebt.

Welke functionaliteit krijg je in

OutSite


Wat richt je in.

1. Teamrol


 

Binnen een workflow kun je een teamrol als bestemming gebruiken. Je selecteert deze dan bij de taak. Hiermee kun je een workflow voor projecten maken en workflowtaken toewijzen aan teamleden op basis van hun teamrol binnen het team.

Dit kun je inrichten voor InSite en/of OutSite. Taken bestemd voor interne teamleden (medewerkers) zijn dan af te handelen via InSite en taken bestemd voor externe teamleden (contacten) zijn dan af te handelen in OutSite.

Lees hier meer

2. Workflow


 

Een teamrol als taakbestemming selecteren in de workflow? Je wijst hierdoor een workflowtaak toe aan een teamrol.

Lees hier meer.

3. Type dossieritem


 

De basis voor de workflow is het type dossieritem.

Het is bij het type dossieritem van belang dat je Kenmerken gebruiken aanvinkt. Verder geef je de bestemmingen op, je zet de bestemming Project op Verplicht (of optioneel).

Lees hier meer.

 

 

4. Kenmerkcombinatie


 

Koppel het type dossieritem aan de workflow via een kenmerkcombinatie. Als je werkt met kenmerken, dan kun je op basis van kenmerken, die de gebruiker kiest bij het insturen van het dossieritem, de workflow laten starten.

Lees hier meer.

5. Standaard inrichting


 

(checklist)

Controleer de standaard meegeleverde basisinrichting aan de hand van onderstaande rubrieken.

  • Autorisatie gecontroleerd
  • Rapportlay-out volledig
  • Berichtsjabloon in orde
  • Dashboard actief
  • Workflow gecontroleerd
  • Signalen gedeblokkeerd
  • Proces in testomgeving doorlopen

Dit vind je nu al standaard in Profit


We helpen je graag op weg met de standaarden die wij alvast voor je gemaakt hebben. Zo kan je sneller aan de slag. De standaarden zijn voor alle klanten beschikbaar.

Beschikbare cursussen


Wil je een cursus volgen over een onderwerp van dit thema?