Inrichten

Niet procesgebonden inrichting.

Introductie

Naast de verschillende thema's heb je binnen Profit te maken met het inrichten van de diverse onderdelen. Het inrichten zelf is geen thema of proces. Het betreft vaak eenmalige instellingen of onderdelen die minimaal aanwezig moeten zijn om met Profit te werken. Al deze zaken hebben we ondergebracht in het hoofdstuk inrichten.

Lees meer over onderstaande onderdelen

1. Inrichten algemeen

 

Bij het werken met Profit gaan we uit van een omgeving. Binnen de omgeving leg je op het hoogste niveau-instellingen vast die voor alle modules werken.

Denk daarbij aan de PCC, communicatieprofielen, mailserver etc.

2. Inrichten administratie

 

Het inrichten van een administratie is meer dan alleen maar een aantal instellingen invoeren.

De btw-inrichting, rapportagestructuur, procuratie en het maken van de bankkoppeling zijn slechts een paar voorbeelden.

3. Inrichten HRM

 

Wil je optimaal gebruik maken van alle HRM-functionaliteiten dan zul je van bovenaf moeten beginnen met een cao, werkgever en het belangrijkste van alles het organigram. Maar ook wagenpark, medewerkersdossier en feestdagen moet je wel gaan gebruiken.

4. Inrichten payroll

 

Gebruik je HRM als basis voor het verlonen van de medewerkers? Het inrichten van de cao, werkgever en de betalingen zijn daar onderdelen van. 

Uiteraard komen ook de payroll auditor en loonbeslag aan bod.

5. Inrichten projecten

 

Voordat je optimaal kunt werken met een projectadministratie zul je eerst moeten basis moeten inrichten. 

Denk aan periodetabel, geldigheidscombinatie, uren boeken zijn slechts een paar voorbeelden. 

6. Inrichten facturatie

 

Het visitekaartje van je organisatie is toch wel de factuur die je verstrekt aan de klant voor de geleverde goederen of diensten. Het gevolg van de factuur is natuurlijk de financiële verwerking en de instellingen die je daarvoor moet doen.

Beschikbare cursussen

Wil je een cursus volgen over een onderwerp klik dan door.