Met Profit kun je veel ondersteunende afdelingen goed automatiseren.
Veel organisaties hebben diverse processen die ze wel gebruiken, maar niet tot de kernactiviteit van het bedrijf behoren. Dit noemen we secundaire processen. Deze worden over het algemeen ingericht met een workflow om het proces volledig digitaal te laten verlopen. Voor deze processen is in veel gevallen ook een portalpagina opgenomen om diverse documentatie overzichtelijk te presenteren.
Voordelen:
Als applicatiebeheerder van Profit komt er een hoop op je af. Van het inrichten van nieuwe functionaliteiten tot het oplossen van acute problemen. Het is daarmee essentieel dat je goed grip hebt op alle vragen en problemen die er lopen.
ICT taken nemen alleen maar toe. Met het ICT portaal organiseer en structureer je alle (aan)vragen en meldingen die vanuit de organisatie binnenkomen. Als je grip hebt op al deze taken en aanvragen kun je snel en efficiënt handelen.
CSR, we kunnen er niet meer omheen. Alle informatie over CSR op één pagina beschikbaar voor alle medewerkers. We doen het tenslotte met z'n allen! Op deze pagina vind je alles wat je moet weten over CSR, kan je een aanvraag insturen en alle aanvragen inzien en zie je het laatste nieuws.
Heb je een vraag aan de ondernemingsraad of een goed idee waar de OR iets mee kan doen, stuur het in via de workflow. Op een portaal kun je alle aanvragen inzien en beheren. Dit geeft overzicht en structuur. Bekijk ook het handboek en de lopende agenda op de portalpagina.
Heb je een vraag of een goed idee voor de personeelsvereniging. Laat het ze weten via de workflow. Ben je benieuwd wat ze doen, bekijk dan de portalpagina. Uiteraard kun je je ook aanmelden en doe je gezellig mee met de activiteiten.
Alle HR gerelateerde zaken vind je op de HR portaal. Daar heb je ook de mogelijkheid om je vraag te stellen. Deze stuur je via een workflow in. Via dezelfde workflow krijg je ook antwoord. Daarnaast is het HR portaal uitermate geschikt om het personeelshandboek te delen.
Als organisatie wil je niet tegen een security issue aanlopen, helemaal niet als dit een datalek tot gevolg heeft. Toch kan dit voorkomen en dan wil je er natuurlijk voor zorgen dat dit zo snel mogelijk wordt opgepakt.
In principe kun je alles kwijt aan een vertrouwenspersoon. Bij een vertrouwenspersoon zijn dit voornamelijk dingen die je niet kwijt kunt bij je leidinggevende. Op dit portaal kun je alles vinden over de vertrouwenspersonen binnen je organisatie.
De ondersteunende afdeling als het gaat om het versturen van pakketjes, het schoonmaken of het verzorgen van de overwerkmaaltijden. Je stuurt niets via de mail, maar alles zit in de workflow, zodat er niets vergeten kan worden
De ene afdeling komt handjes te kort en op de andere afdeling is er ineens tijd over die er eerder niet was. Wellicht kunnen deze twee afdelingen iets voor elkaar betekenen. Zorg voor een overzichtelijk ‘vraag en aanbod’ portaal waar je klussen kunt aanmelden en oppakken.
Wat moet je doen in geval van een calamiteit. Is er brand, ongeval of ontruiming? Lees de te volgen stappen en instructies goed door en zorg ervoor dat de medewerkers die een BHV-opleiding hebben gevolgd ook zichtbaar zijn op de portal.
De veiligheid, gezondheid en welzijn binnen je organisatie kent een aantal (wettelijke) taken. Daarvoor is een preventiemedewerker in de organisatie nodig. Deze werkt nauw samen met OR, bedrijfsarts en HR.
Ieder organisatie is uniek, met eigen afdelingen, teams of werkgroepen. Iedere groep binnen de organisatie verdient een eigen pagina op InSite met de mogelijkheid om vragen te stellen, documenten op te stellen, snel de teamleden te vinden en algemene informatie te verstrekken.
Om jou snel in staat te stellen meerdere afdelingspagina's te maken, is het handig om een template pagina te hebben voor afdelingen, welke je kan kopiëren voor iedere afdeling die je maar wilt.