Met Profit kun je veel ondersteunende afdelingen goed automatiseren.
Veel organisaties hebben diverse processen die ze wel gebruiken, maar niet tot de kernactiviteit van het bedrijf behoren. Dit noemen we secundaire processen. Deze worden over het algemeen ingericht met een workflow om het proces volledig digitaal te laten verlopen. Voor deze processen is in veel gevallen ook een portalpagina opgenomen om diverse documentatie overzichtelijk te presenteren.
Voordelen:
Binnen je organisatie heb je te maken met vrijwilligers.
De communicatie voor deze groep loopt via het vrijwilligersportal.
Daar kan je naast je eigen gegevens inzien en aanpassen ook je declaratie insturen en je inschrijven voor toekomstige evenementen.
Naast je vrijwilligers heb je ook te maken met "vrienden van" je organisatie.
Deze steunen je door middel van een periodieke bijdrage. Op de site kunnen de vrienden hun gegevens invullen waarna deze gegevens verwerkt worden als persoon of organisatie, debiteur en abonnement. Door middel van een automatische incasso wordt het geld van de donatie geïncasseerd.
Voor het melden van incident of bijna incident is dit proces te starten door alle medewerkers.
Het doel van de meldingen is kwaliteitsverbetering in de zorg.
Het formulier is gemaakt volgens een voorbeeld van het Nederlands instituut voor onderzoek van de gezondheidszorg (NIVEL).
Voor het beheren van nieuwbouw of verbouw projecten is een portal ingericht. Met deze projecten portal ben je in staat om nieuwe projecten aan te maken en je urenregistratie vastleggen. Het doel is het verzamelen van alle kosten voor een bouw project. Bij oplevering wordt de registratie gebruikt om de activering in de vaste activa te registreren.
Voorbeeld van de inrichting in InSite:
Heb je een vraag aan de ondernemingsraad of een goed idee waar de OR iets mee kan doen, stuur het in via de workflow.
Bekijk het handboek en de lopende agenda op de portalpagina.
Heb je een vraag of een goed idee voor de personeelsvereniging. Laat het ze weten via de workflow.
Ben je benieuwd wat ze doen bekijk dan de portalpagina.
Uiteraard kun je je ook aanmelden en doe je gezellig mee met de activiteiten.
Heb je een technisch probleem of wil je extra software op je pc, stuur dan een ICT aanvraag in. De workflow komt bij de systeembeheerders terecht.
Kijk eerste even op de portalpagina van de afdeling of de melding al is gedaan, zodat je onnodig dubbel werk voorkomt.
Alle HR gerelateerde zaken vind je op de HR portaal. Daar heb je ook de mogelijkheid om je vraag te stellen. Je krijgt ook antwoord via de workflow.
De ondersteunende afdeling als het gaat om het versturen van pakketjes, het schoonmaken of het verzorgen van de overwerkmaaltijden.
Je stuurt niets via de mail, maar alles zit in de workflow, zodat er niets vergeten kan worden.
De veiligheid, gezondheid en welzijn binnen je organisatie kent een aantal (wettelijke) taken. Daarvoor is een preventiemedewerker in de organisatie nodig. Deze werkt nauw samen met OR, bedrijfsarts en HR.
De portaal waar je alles kunt vinden over de vertrouwenspersonen binnen je organisatie. Wie zijn het, hoe kun je ze bereiken.
Wat moet je doen in geval van een calamiteit. Is er brand, ongeval of ontruiming? Lees de te volgens stappen en instructies goed door en zorg ervoor dat de medewerkers die een bhv-opleiding hebben gevolgd ook zichtbaar zijn op de portal.
De organisatie is in beweging en wil graag doorontwikkelen met Profit. Alle mooie verbeterpunten wil je natuurlijk niet via de mail ontvangen, maar netjes via de workflow.
Heb je het vermoeden dat er sprake is van een datalek?
Stuur dan een melding in.
Heb je één of meerdere panden in eigen beheer en ben je op zoek naar inzicht in de actuele begroting, gemaakte kosten en lopende afspraken? Lees dan snel verder, want het vastgoedbeheer portaal kan jou hierin ondersteunen.