Bedrijfsartsportaal

Verzuimbegeleiding vanuit de bedrijfsarts.


Stempel voor aanvullende inrichting in de templateomgeving



Introductie


Met een bedrijfsartsportaal ben je in staat om de bedrijfsarts onderdeel te laten zijn van je totale verzuimbegeleidingsproces.

Op basis van signalen krijgt of de leidinggevende van de zieke medewerker of de bedrijfsarts automatisch een workflowtaak om het digitale proces met betrekking tot verzuimbegeleiding. Alle taken rondom de Wet Verbetering Poortwachter (WVP) zijn opgenomen.


Voordelen:

  • Alles papierloos.
  • Mogelijk zeer lage reactietijd.
  • Lekker transparant.



Dossieritems insturen In-en OutSite

Kracht van workflows

Alles voor de site


Voorbereiding


  • Controleer of de InSite portal Bedrijfsartsportaal bestaat in je omgeving. Als deze bestaat, dan koppel je direct de weblocatie. Zo niet, dan kun je aan de slag met de inrichting.
  • Controleer of het type dossieritem Communicatie bedrijfsarts bestaat in je omgeving. Als deze er is, dan is dit al ingericht en kun je aan de slag. Zo niet, dan kun je aan de slag met de inrichting.

Tip van de consultant


  • Op het moment dat je de inrichting hebt staan en wilt gaan testen, maak dan eerst een kopie van je omgeving. Je kunt dan ongestoord testen, zonder dat iemand daar 'last' van heeft.




Ben je gestart op basis van een template?


Ben je gestart op basis van een template omgeving, dan is de kans groot dat we alle onderstaande inrichting al voor je gedaan hebben. In dit geval kun je direct aan de slag!

Om je een indruk te geven:





Wat richt je in.

InSite portal met spreekuurafspraken

Met behulp van onderstaande stappen creëer je een InSite portal. Gebruik een kopie van een bestaande meegeleverde site en zorg voor een mooie opmaak. Omdat het een portal betreft waarop je externe bedrijfsarts laat inloggen, is het mooi om dezelfde stijl als je InSite site te kiezen.

1. InSite



Maak een nieuwe InSite site door een bestaande over te nemen en aan te vullen. 

Lees hier meer.

2. Autorisatie



Voor een portal wil je altijd werken met ingelogde gebruikers. Ingelogde gebruikers krijgen toegang tot afgeschermde pagina's met eigen gegevens.

Lees hier meer.

3. Medewerkers raadplegen


De bedrijfsarts kan de communicatiegegevens van de medewerker raadplegen.

4. Mijn spreekuur afspraken


Alle afspraken met betrekking tot het spreekuur kun je hier terugvinden.

5. Verzuimdossier



Het verzuimdossier van de medewerker is voor de bedrijfsarts inzichtelijk en wordt mede gevuld door de acties vanuit de verzuimbegeleiding. 


Dossieritem met workflow


Binnen de portal worden verschillende type dossieritems gebruikt. 

1. Communicatie bedrijfsarts


Als bedrijfsarts ben je in staat om communicatie op te starten met de medewerker, de leidinggevende of de personeelsadministratie. Uiteraard doe je dit via een workflow.


Documentsjabloon

Om informatie te kunnen delen gaan we in deze stap een documentsjabloon toevoegen. Voordeel hiervan is dat je bij de inrichting instelt wie deze documenten mag aanmaken en goedkeuren. Na publicatie komen de documenten automatisch in het nieuwsoverzicht. 

Op deze site gebruiken we geen documentsjabloon, maar wil je deze functionaliteit wel gebruiken volg dan de volgende stappen.

1. Documentsjabloon


Je voegt het documentsjabloon toe in Profit.

Voor dit sjabloon stel je het volgende in:

  • Beschikbaar op OutSite
  • Toelichting
  • Bestand koppelen
  • Dossieritem als vertrouwelijk markeren
  • Workflow document beoordelen

Lees hier meer.

2. Autorisatie


Voor ieder documentsjabloon kun je aangeven wie deze mag aanmaken, beoordelen en lezen. Voor dit documentsjabloon adviseren wij:

  • Lezers - Medewerker
  • Auteurs - Autorisatiegroep [  ]
  • Beoordelaars - Autorisatiegroep [  ]

Lees hier meer.

3. Activeren


Om het documentsjabloon zichtbaar te maken in InSite, activeer je dit sjabloon in de eigenschappen van de site waarin je dit wilt gebruiken.

Lees hier meer.

Inrichting van je site

We hebben nu een mooie workflow en documentsjabloon beschikbaar. Nu komt de laatste, maar zeker zo belangrijke stap: We moeten toffe pagina's maken waarop dit allemaal samenkomt. Je begint met het maken van een portalpagina. Dit is een blanco pagina waarop je alle eerder gemaakte inrichting laat samenkomen. Deze wordt het visitekaartje van het bedrijf.
Denk hierbij aan het tonen van nieuwsberichten, maar ook het tonen van lopende aanvragen of een knop waarmee je nieuwe aanvragen kunt insturen. 

1. Portalpagina


Deze pagina wordt je visitekaartje van het bedrijf. Hier gaan alle eerder ingerichte onderdelen samenkomen. Probeer goed na te denken wat je als afdeling wilt uitstralen!

Lees hier meer.

2. Overzichten maken


Bij het aanmaken van een dossieritem of documentsjabloon heeft Profit al een overzicht voor je aangemaakt waarin alle aanvragen of documenten getoond worden.

In dit geval raden we aan om een extra overzicht te maken waarin alle openstaande aanvragen te zien zijn. 

Lees hier meer.

3. Plaatsen op je site


Je hebt nu een mooie pagina, waarop alles te vinden is over de [naam]. Laatste stap is om deze natuurlijk ergens in het menu te zetten of op een andere manier te zorgen dat leveranciers deze pagina weten te vinden!

Lees hier meer.

Beschikbare cursussen


Wil je een cursus volgen over een onderwerp van dit thema?