Contact met inkoop

Wil je iets doorgeven aan de afdeling Inkoop? Dat kan met dit formulier.

 

Introductie

 

Met behulp van dit formulier kan een medewerker contact opnemen met de afdeling inkoop. Je selecteert bij Kenmerk de reden van het contactverzoek en vult dan bij Toelichting een duidelijke, complete omschrijving in.

Wanneer het contactverzoek over een specifieke inkooprelatie of order gaat, dan kun je de vraag hier aan koppelen. Daarom staat het schuifje ‘In dossier plaatsen’ aan en moet je gegevens over de inkooprelatie en eventueel de order invoeren. Heb je een vraag of opmerking die niet over een inkooprelatie of order gaat?  Dan zet je ‘In dossier plaatsen’ uit.

Voordelen:

  • Vastleggen van contactmomenten.
  • Als je het vastlegt in het dossier kan je het altijd terug vinden.

 

 

 

 

Voorbereiding


  • Bepaal welke soorten vragen/opmerkingen vooral gesteld worden aan de afdeling Inkoop. Bijvoorbeeld een compliment, klacht of aanvraag voor een nieuw artikel in het assortiment.

Tip van de consultant


Voeg de actie Contact met inkoop toe aan de banner op de pagina Inkoop.

 

Welke functionaliteit krijg je in

Profit


  • Kenmerken
  • Type dossieritem
  • Workflow

InSite


  • Contact met inkoop

Wat richt je in.

1. Kenmerken




Voeg de kenmerken toe met de onderwerpen waarover je contact wilt opnemen met de afdeling Inkoop. 

Lees hier meer.

2. Type dossieritem


 

Maak een type dossieritem aan dat alleen toegestuurd kan worden met de kenmerkcombinaties die je vastlegt. 

Lees hier meer.

3. Workflow


 

Een workflow bestaat uit een opeenvolging van taken en acties. Voor dit type dossieritem raden we je aan om de workflow Contact met inkoop na te bouwen om het formulier in te sturen. 

 

4. Standaard inrichting


 

(checklist)

Controleer de standaard meegeleverde basisinrichting aan de hand van onderstaande rubrieken.

  • Autorisatie gecontroleerd
  • Rapportlay-out volledig
  • Berichtsjabloon in orde
  • Dashboard actief
  • Workflow gecontroleerd
  • Signalen gedeblokkeerd
  • Proces in testomgeving doorlopen

Dit vind je nu al standaard in Profit


We helpen je graag op weg met de standaarden die wij alvast voor je gemaakt hebben. Zo kan je sneller aan de slag. De standaarden zijn voor alle klanten beschikbaar.

Ga je nu starten met een nieuwe omgeving?

 

Als je vandaag gaat starten met een nieuwe omgeving die door ons wordt aangemaakt dan werk je met een template omgeving. Dit is een omgeving die naast de Profit-inrichting specifieke brancheonderdelen mee heeft gekregen. In deze omgeving hebben we bovenop de standaard Profit-onderdelen alvast inrichting voor je gedaan. Bijvoorbeeld aanvullende type dossier/workflows, declaratieprofielen, signalen, InSite-inrichting, autorisatie en weergaven.

Wat


 

Type


 

Beschrijving


 

KenmerkenVrije inrichting

Er worden standaard 6 kenmerken meegeleverd:

  • Ik heb een compliment over een order/inkooprelatie
  • Ik heb een klacht over een order/inkooprelatie
  • Ik heb een vraag/opmerking aan Inkoop
  • Ik heb een verzoek tot wijziging van een catalogus
  • Ik wil een contract (verplichting) wijzigen
  • Ik wel gegevens van een inkooprelatie wijzigen

Annuleren inkooporder

Vrije inrichting

Een type dossieritem Annuleren inkooporder met een gekoppelde Workflow en een profiel.

Beschikbare cursussen


Wil je een cursus volgen over een onderwerp van dit thema?